Złe nawyki, które trwają

21-01-2014 | Posted by Natalia

Kiedy odwiedzasz mamę, pozwalasz, by poczęstowała Cię kawałkiem ciepłej szarlotki. Chociaż wczoraj zdecydowałeś, że będziesz biegać codziennie, to dziś już odpoczywasz, oglądając telewizję, ponieważ pada deszcz… Trudno pokonać złe nawyki. To one sprawiają, że nie możesz stracić tych kilku dodatkowych kilogramów.

 

Czy niektóre nawyki sprawiają, że nie możemy schudnąć?

Zły nawyk #1: Za mało płynów

Tak, to takie proste. Jeśli w ciągu dnia pijesz dużo płynów, pozytywnie wpływa to na skórę, metabolizm, kości i masę ciała. Amerykańskie badanie przeprowadzone w 2008 wykazały, że istnieje oczywisty związek między ilością wypitej wody i utratą masy ciała. Dorośli powinni pić około dwóch litrów wody lub niesłodzonej herbaty dziennie dla normalnego funkcjonowania organizmu.

Zły nawyk #2: Tajemne skrytki

Czy w szafie i lodówce masz ukryte skarby – czekoladę, chipsy i kremowe desery – które kupiłeś, zanim zdecydowałeś, że przechodzisz na dietę? Chociaż czasami jest to dobry sposób testowania i weryfikacji silnej woli, to lepiej, by w czasie intensywnej diety złą żywność sprzątnąć lub komuś oddać.

Zły nawyk #3: Za mało czasu

Kiedy jesteś na diecie, poświęć czas na jedzenie. Nie kupuj, nie przygotowuj ani nie jedz zbyt szybko. Jeśli przed zakupem zastanowisz się, czego Ci trzeba, będzie Ci łatwiej trzymać się w sklepie listy zakupów – chude mięso, świeże warzywa i owoce, orzechy i suszone owoce, pełnowartościowe i nieprzetworzone węglowodany oraz chude i najbardziej naturalne produkty mleczne. W taki sam przemyślany sposób planuj i przygotowuj posiłki. A co najważniejsze – jedz powoli. Różne badania wykazały, że ludzie, którzy jedzą szybko i nieuważnie (np. oglądając telewizję), zjadają do 35% więcej. Zwracaj też uwagę, kiedy poczujesz sytość. Ciało będzie Ci wdzięczne, nawet jeśli przestaniesz jeść, gdy odczuwasz 80% sytości.

Zły nawyk #4: Za dużo węglowodanów, za mało białka

Nigdy nie rezygnuj w czasie odchudzania z białka – roślinnego lub zwierzęcego. Dba ono, aby mięśnie regenerowały się po wysiłku oraz pozostały silne i aktywne. Im zdrowsze będziesz mieć mięśnie, tym więcej energii będą zużywać do pracy, co oznacza, że spalą więcej nadmiaru kalorii, a nie będą ich kumulować w ukrytych rezerwach, które najczęściej znajdują się w udach i talii… Dzięki regularnym ćwiczeniom i spożyciu odpowiedniej ilości białka twoje ciało będzie przetwarzało pożywienie i zużywało energię szybciej, co oznacza, że będziesz mógł jeść więcej.

Zły nawyk #5: Nie zapewniasz sobie wystarczającej ilości snu

Nie myśl, że będziesz chudnąć, jeśli przestaniesz jeść o godzinie 18, a następnie położysz się wyczerpany o północy i będziesz spać przez pięć godzin. Organizm potrzebuje energii, ale w szczególności potrzebuje odpoczynku. Jeśli brakuje mu jednego lub drugiego – jesz zbyt mało lub zbyt mało śpisz – przechodzi do fazy braku i nie chce zrezygnować z ukrytych zapasów. Jeśli będziesz dostarczać dostatecznej jakości żywność i będziesz spać 7 do 8 godzin, ciało zacznie rozumieć, że jest w fazie dobrobytu, i zacznie spalać ukryte rezerwy, a Ty szybciej pozbędziesz się zbędnych kilogramów.

Zły nawyk #6: Pomijasz śniadanie

„Pusty worek nie stoi w kącie” powiedziałaby nam babcia. „Śniadanie jeść jak król, a kolację jak żebrak”. Znamy wiele powiedzeń, które podkreślają znaczenie jakości i regularności posiłków – ale szczególnie śniadania. Jeśli chcesz schudnąć, musisz je jeść. Nie tylko zwiększy to twój metabolizm, lecz także wraz z upływem czasu w ciągu dnia będziesz mniej głodny aż do wieczora, jeśli porządnie najesz się rano.

News Tags