Zdrowe jedzenie, które wcale nie jest takie zdrowe

03-12-2019

Płatki z mlekiem na śniadanie, na obiad makaron z warzywami i sosem pomidorowym, a w ramach wieczornej przekąski – popcorn. Brzmi zdrowo? Niestety czasami zdrowe wybory wcale nie są takie zdrowe, jak nam się wydaje. Razem z ekspertami Sensilab wybraliśmy 5 produktów, po które często sięgamy, myśląc o zdrowej diecie, a które obciążają nasze ciało.

Płatki śniadaniowe

Są chrupiące, a ich przygotowanie nie zajmuje dużo czasu, dlatego są częstym wyborem śniadaniowym. Granola i mieszanki z suszonymi owocami… co może być w nich niezdrowego? To prawda, że zawierają dużo błonnika, ale niestety są też bogate w… cukier! Przeciętnie płatki śniadaniowe zawierają ok. 19 g cukru na 100 g. Dlatego dietetycy często klasyfikują je jako słodycze, nie jako zdrową żywność. W płatkach objętości średniej filiżanki zjadasz aż 4 łyżeczki cukru (20 g).

Tymczasem wg zaleceń WHO maksymalna dopuszczalna porcja cukru w ciągu dnia to 25 g. Oznacza to, że jeśli lubisz płatki śniadaniowe, prawdopodobnie zjadasz tę porcję jeszcze przed wyjściem z domu! Nadmierne spożywanie cukrów ukrytych właśnie w tego typu produktach jest dużym problemem w krajach rozwiniętych i winowajcą chorób cywilizacyjnych, w tym otyłości i stłuszczenia wątroby.

Czy to znaczy, że płatki śniadaniowe są zakazane? Niekoniecznie! Zwracaj jednak uwagę na ich skład, a najlepiej przygotuj własną mieszankę płatków w domu. Użyj płatków owsianych, orzechów, nasion i suszonych (ale nie słodzonych!) owoców.

Orzechy

To prawda, że są zdrowe. Migdały, orzechy laskowe i nerkowca, orzeszki ziemne, pistacje i inne są źródłem dobrych tłuszczów, o które trudno we współczesnej diecie. Zawierają też błonnik i cenne minerały oraz witamin, ale przy okazji są bombą kaloryczną.

Najczęściej popełniany błędem jest więc ich nadmierne spożywanie. Jedzenie orzechów wciąga, dlatego sięgamy po nie garściami, co szybko odbija się na naszej sylwetce.

Uwaga! Pamiętaj, że zalecana dzienna dawka to ok. 5-8 orzechów, czyli 15 g. Lepiej jej nie przekraczać.

Sos pomidorowy

Wydaje się zdrowy, bo przecież jest z warzyw. Czy na pewno? Jeśli robisz go od podstaw, używając świeżych pomidorów, to zdrowy i dietetyczny wybór. Ale co, jeśli sięgasz raczej po gotowy sos ze słoika albo używasz pomidorowej pulpy ze sklepu?

100 g gotowej pomidorowej pulpy zawiera przeciętnie 12 g cukru. To więcej niż 2 łyżeczki cukru sypane do kawy. Podobnie ketchup – przyglądaliście się kiedyś jego etykiecie? Jeśli nie, koniecznie sprawdźcie, czy ten, którego używacie nie jest przypadkiem dosładzany…

Jogurty owocowe

Jogurt często jest traktowany jako zdrowszy i lżejszy zamiennik słodyczy, np. deseru. Niestety, kolorowe owocowe jogurty nie są bogate w owoce. Zawierają ich od 2 do 12%, a pozostały skład to… tak, znowu cukier. I sztuczne aromaty, dodawane dla pełniejszego smaku. Jeśli więc zjadasz jedną filiżankę jogurtu owocowego, to w zasadzie spożywasz deser, zawierający ok. 5 łyżek cukru!

Jak uniknąć tej pułapki? Lepiej kupić osobno naturalny, niesłodzony, jogurt i dodać do niego świeżych owoców.

Popcorn

Skoro jest zrobiony z kukurydzy, to prawie tak, jak gdyby był warzywem, prawda? No właśnie, prawie. Popcorn może być lepszym zamiennikiem chipsów, ale to nie znaczy, że jest zdrowy.

Popcorn, który kupujesz w kinie zawiera masę tłuszczu i jeszcze więcej soli. Przygotowany w mikrofalówce jest z kolei bogaty w szkodliwe dodatki konserwujące.

Jeśli więc masz ochotę na popcorn, najlepiej przyrządź go samodzielnie w domu. Użyj niewielkiej ilości oleju np. kokosowego lub sezamowego i posyp rozsądną ilością soli.

Tłuszcz i cukier przeciążają wątrobę

Wątroba to nasz największy narząd wewnętrzny, odpowiedzialny za ponad 500 funkcji życiowych. To właśnie wątroba jest odpowiedzialna za detoksykację całego ciała oraz metabolizm tłuszczu. Oznacza to, że wątroba przetwarza wszystkie spożywane przez nas pokarmy tak, aby organizm mógł z nich jak najlepiej skorzystać.

Czasami jednak, kiedy jest przeciążona, nie daje rady. Wtedy tłuszcz zaczyna gromadzić się wokół wątroby, zaburzając pracę tego organu i widocznie pogarszając wygląd naszej sylwetki. Stłuszczona wątroba jest poważnym problemem, który dotyczy coraz większej ilości ludzi.

Detoksykacja jest KONIECZNA

Regularne usuwanie toksyn z ciała jest konieczne dla zachowania w nim równowagi i zdrowia. Jest też konieczne dla utrzymania prawidłowej masy ciała.

Odpowiednio dobrane kombinacje ziół to nieocenione wsparcie dla przeciążonego szybkim tempem życia i niezbyt zdrową dietą organizmu. Zielona herbata, mniszek lekarski, słodki koper czy kminek to naturalne składniki, które wspierają detoks, a także przyspieszają procesy trawienne i metaboliczne, odciążając wątrobę i zapobiegając wzdęciom oraz gromadzeniu nowych złogów tłuszczu.

TummyTox DailyKick&SleepTight Herbatki

Twoja cena: 39,90 zł

Normalna cena: 99,80 zł

× Zamknij