Co na śniadanie? Domowa granola!

Co na śniadanie? Domowa granola!

22-01-2014 | Posted by Natalia

Chcesz znaleźć łatwy sposób na poprawę swojej energii i zdrowia? Nie ma nic prostszego: jedz śniadanie każdego dnia! 

Mama zawsze powtarzała, żeby jeść śniadanie. Miała rację! Śniadanie to świetny sposób na  początek dnia, ponieważ „rozrusza” nasz metabolizm już od samego rana. Śniadanie poprawia naszą koncentrację i wydajność. Pomaga nam zwiększyć siłę i wytrzymałość, dzięki czemu możemy angażować się w aktywność fizyczną.

Wszyscy z nas pamiętają o tym, ale w chaosie codziennego poranka zapominamy o zjedzeniu choćby kanapki albo po prostu nie mamy na to czasu. Tak było również ze mną. Nigdy nie miałam czasu zjeść śniadania, zazwyczaj jadłam jakąś bułkę na zajęciach, często w biegu. Tak wyglądał mój poranny posiłek.

Od jakiegoś czasu udało mi się wygospodarować czas na śniadanie :) Ulubionym posiłkiem na tę porę dnia jest dla mnie musli. Do tej pory jadłam tylko sklepowe, unikałam tych z dużą ilością kandyzowanych owoców. Ale niedawno dostałam fantastyczny przepis od znajomej, którym chciałam się z Wami podzielić. Robiąc samemu musli, można je w stu procentach dostosować do naszego smaku.

Składniki: 

- 6 szklanek płatków (ja dałam 3 szkl. owsianych i 3 szkl. żytnich)
- 1 1/2 szklanki orzechów i migdałów (łącznie)
- 1 szklanka suszonych owoców (rodzynki, morele…)
- 1/2 szklanki ziaren lnu lub sezamu, owsa, słonecznika
- 1/2 – 3/4 szklanki miodu (użyłam takiego prosto z własnej pasieki:) )
- 1/2 szklanki oleju (ja dałam niepełne pół szklanki)
- 1/2 łyżeczki cynamonu
- 1/2 łyżeczki soli

Płatki + orzechy + cynamon + sól wymieszać. Olej rozgrzać na patelni, dodać miód, mieszankę płatków, orzechów i przypraw, połączyć składniki razem, dobrze wymieszać i chwilkę podgrzać. Tak przygotowane płatki podzielić na dwie części. Jedną część wysypać na blachę i zrumienić w piekarniku nagrzanym do 170′C przez około 5-8 minut, co jakiś czas mieszając i uważając, żeby się nie przypaliło.

Po ostygnięciu wymieszać z drugą częścią płatków, dodać suszone owoce, ziarna i co kto lubi:) Ja dodałam żurawinkę. Przesypać do szczelnego pojemnika.

W 100g domowego musli mamy 396 kcal, w tym: białka 9 g, tłuszczu 14 g, węglowodanów 65 g.

Dobre na śniadanie, dobre do podjadania ;)

Smakowity przepis na domową granolę przygotowała dla Was Ania, właścicielka bloga o zdrowym stylu życia My Fitnessland. 

My Fitnessland – Ania, 23 lata, studentka. Od zawsze lubiąca aktywny tryb życia. Czasem bardziej, czasem mniej regularnie. Przepis na życie? Szczypta radości, dwie łyżki uśmiechu, łyżka dobrej zabawy. Do tego dwie szklanki dobrego humoru, pomieszać wszystko z kilogramem endorfin i gotowe!

News Tags