Schudnij zgodnie z typem sylwetki - prostokąt

17-06-2014 | Posted by Natalia

Każda kobieca sylwetka jest lub może być piękna. Nie wszystkie są jednak takie same, dlatego też i metody dbania o nie są różne. Z tego również powodu nie każda dieta działa równie skutecznie w przypadku każdej kobiety. Podstawą sukcesu jest więc dopasowanie sposobu odchudzania do typu figury. Z tego artykułu dowiesz się więc, jak schudnąć, jeśli Twoja sylwetka swoim kształtem przypomina prostokąt.

Kobiece sylwetki coraz częściej dzieli się na 4 typy. Są to: gruszka, jabłko, klepsydra i prostokąt. Każdy z tych typów ma swoje wady i zalety. Aby atrakcyjnie wyglądać, trzeba zaś wiedzieć, co robić, aby podkreślić te drugie i zatuszować niedoskonałości. Podobnie jest z odchudzaniem - aby przyniosło efekty, trzeba wiedzieć, jaka metoda sprawdzi się w przypadku danego rodzaju figury.

Prostokąt - jak go rozpoznać?

Kobiece sylwetki przypominające swoim kształtem prostokąt nie występują często. Charakteryzują się bardzo podobną szerokością ramion, talii i bioder. W niektórych przypadkach kobiety z takim typem figury mogą jeść wszystko, co chcą, a tkanki tłuszczowej i tak im nie przybywa. Nie dzieje się to jednak często, dlatego obecnie coraz więcej z nich zmaga się ze zbędnymi kilogramami. Często skarżą się one także na mało kobiece kształty i brak wcięcia w talii. Najczęstszą przyczyną przybierania na wadze jest w tym przypadku zbyt duże spożycie węglowodanów.

Kobiety mające figurę przypominającą prostokąt zwykle cieszą się równowagą hormonalną i dobrą przemianą materii. Mogą jednak mieć problemy z prawidłową pracą tarczycy, co również niekorzystnie wpływa na zachowanie szczupłej sylwetki. Zobacz więc, co robić, aby móc się nią cieszyć:

Dieta

Jeśli Twoja sylwetka swoim kształtem jest zbliżona do prostokąta, staraj się ograniczyć w swoim jadłospisie ilość węglowodanów. Wybieraj produkty pełnoziarniste i zwiększ spożycie białka - zarówno zwierzęcego, jak i roślinnego (warzywa strączkowe). Możesz bez ograniczeń zajadać się warzywami, ale zachowaj ostrożność w przypadku owoców. Spożywaj je z umiarem, najlepiej przed południem. Zawierają one bowiem wiele cukru, który zjedzony późno, najprawdopodobniej odłoży się pod postacią zbędnej tkanki tłuszczowej. W Twoim przypadku najważniejsza jest zrównoważona dieta z mniejszą ilością węglowodanów. Sięgaj po brązowy ryż, kasze, a ogranicz spożycie skrobi, białego pieczywa i słodyczy.

Ćwiczenia

Osobom z figurą przypominającą prostokąt łatwiej jest schudnąć niż w przypadku gruszki czy jabłka, ale efekty ubytku wagi mogą być mniej widoczne. Najlepszym czasem na treningi jest poranek, ponieważ wtedy zdolność organizmu do przyspieszania metabolizmu jest większa. Wybieraj wtedy ćwiczenia aerobowe, takie jak pływanie, jazda na rowerze czy bieganie. Bardzo skuteczny w Twoim przypadku będzie też trening siłowy, ponieważ wzmocni on Twoje mięśnie i usprawni przemianę materii.

Gwiazdy z sylwetką przypominającą prostokąt

Zarówno wśród hollywoodzkich aktorek, jak i modelek oraz celebrytek można spotkać kobiety o figurze zbliżonej do prostokąta. Są to między innymi Cara Delevigne, Victoria Beckham oraz Keira Knightley. Wszystkie one osiągnęły sukces i wzbudzają zachwyt. Ty również możesz do nich dołączyć!

 

Sensilab poleca

Odchudzający pakiet dla Twojego typu sylwetki: Sugar Stop

Przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej i pomaga zmniejszyć ochotę na słodycze

News Tags