Schudnij zgodnie z typem sylwetki - gruszka

25-06-2014 | Posted by Natalia

Kobiece sylwetki najczęściej różnią się niestety od tych, które widujemy w reklamach czy na okładkach kolorowych czasopism. Nieraz trochę im brakuje do ideału, ale nie oznacza to wcale, że jego osiągnięcie jest niemożliwe. W tym artykule dowiesz się, co robić, aby wyszczuplić i wymodelować figurę przypominającą swoim kształtem gruszkę.

Naukowcy podzielili kobiece sylwetki na 4 podstawowe typy: klepsydrę, prostokąt, jabłko i gruszkę. Każdy z nich ma swoje zalety, ale też wady. Kluczem do sukcesu jest podkreślenie tych pierwszych i jednocześnie zatuszowanie drugich. Jeśli jednak równocześnie dokucza Ci nadmiar tkanki tłuszczowej, musisz również wybrać metodę odchudzania, która jest dostosowana do Twojej figury.

Gruszka - jak ją rozpoznać?

Czy zdajesz sobie sprawę z tego, że Twoja figura przypomina sylwetki gwiazd? Dzięki niej możesz wyglądać jak Jennifer Lopez i zmysłowo kręcić biodrami jak Shakira. Sylwetka w kształcie gruszki charakteryzuje się wąskimi ramionami oraz szerokimi biodrami i udami. To dlatego chętnie odsłaniasz ramiona, a mniej chętnie pokazujesz się w krótkich szortach lub minispódniczkach.

Co jeść, aby schudnąć?

Kobiety o takiej figurze mają niestety tendencję do przybierania na wadze, a najtrudniej jest im schudnąć właśnie z dolnych partii ciała, na których często pojawia się znienawidzony cellulit. Aby pozbyć się z nich zbędnej tkanki tłuszczowej, warto ograniczyć spożycie tłuszczów i węglowodanów prostych. Oczywiście polecamy świeże owoce i warzywa, te pierwsze warto jednak jeść rano. Staraj się też unikać owoców suszonych oraz bananów, ponieważ zawierają dużo cukru.

Aby schudnąć, jedz produkty bogate w błonnik, takie jak brązowy ryż, kasze, pieczywo pełnoziarniste oraz warzywa (unikaj ziemniaków). Nie przesadzaj z białkiem i staraj się ograniczyć w swojej diecie produkty mleczne. Jeśli trudno Ci zrezygnować z mięsa, dodawaj do swoich posiłków jak najwięcej ryb oraz owoców morza.

Aktywność fizyczna

Idealnie byłoby ćwiczyć 5 razy w tygodniu przez co najmniej 30 minut. Spróbuj zbliżyć się do tego ideału, ale nie zniechęcaj się, jeśli Ci się nie uda. Postaraj się spędzać czas aktywnie - wystarczą długie spacery z psem, poranny jogging, rowerowe wycieczki za miasto i inne aktywności. Zalecane dla Ciebie ćwiczenia fizyczne to: skakanka, pływanie, aerobik i pilates. Na początek nie polecamy Ci z kolei treningów, które wydają Ci się zbyt skomplikowane, a także sportów walki - zby za szybko Cię nie zniechęciły.

Jeśli dopiero zaczynasz ćwiczyć, połącz bieganie ze spacerami: na początku szybko maszeruj, potem postaraj się przebiec jak najdłuższy odcinek, a następnie powróć do marszu. Osoby bardziej ambitne mogą dodać do tego ćwiczenia siłowe i wykonywać je 2-3 razy w tygodniu. Wszystkich treningów dotyczy jednak jedna złota zasada: na początku nie spiesz się! Zbyt skomplikowany i obciążający organizm plan treningowy może doprowadzić Cię do zbyt szybkiego zniechęcenia lub kontuzji.

Gwiazdy z sylwetką w typie gruszki

Możesz czuć się wyróżniona - gwiazdy, które najczęściej są uznawane za najatrakcyjniejsze, mają figurę właśnie w kształcie gruszki. Należą do nich między innymi Beyonce, Rihanna, Kim Kardashian, Jennifer Lopez, Alicia Keys oraz Shakira.

 

News Tags