Ten trik zmniejszy kaloryczność ryżu o połowę

02-04-2015 | Posted by Natalia

Należysz do tych osób, które zupę pomidorową jedzą tylko z ryżem, przepadają za kuchnią chińską, z dań włoskich najbardziej lubią risotto, samodzielnie robią sushi, a jako deser wybierają ryż z jabłkami i cynamonem? :) Jeśli Twoja odpowiedź brzmi "tak", to znaczy, że musisz poznać ten trik!

Miseczka białego ryżu ma 200 kalorii. Jest on więc dobrym zamiennikiem ziemniaków czy pszennego makaronu, ale jeśli chcesz schudnąć, warto uciąć tę kaloryczność. Można to zrobić w prosty i szybki sposób: dodaj do ryżu odrobinę tłuszczu, a następnie zaczekaj, aż ostygnie. Naukowcy dowiedli, że połączenie oleju kokosowego i lodówki może zmniekszyć liczbę kalorii zawartych w ryżu nawet o 60%!

Jak to działa?

Ryż składa się z dwóch rodzajów skrobi: takiego, który jest trawiony przez ludzki organizm, i takiego, którego nie możemy strawić. Im więcej tej drugiej skrobi ma dany produkt, tym mniej kalorii jest absorbowanych do naszego ciała. W ciepłym, ugotowanym ryżu cząsteczki glukozy mają też luźną strukturę, zaś po ostygnięciu staje się ona bardziej zwarta i przez to trudniejsza do strawienia.  Odkrycie to sprawdziło się w przypadku obniżania kaloryczności ziemniaków, dlatego postanowiono wykorzystać je w nowy sposób.

Sposób na mniej kalorii z ryżu

Naukowcy zauważyli, że aby obniżyć jego kaloryczność, do wrzącej wody należy dodać łyżkę oleju kokosowego, następnie wsypać pół szklanki białego ryżu i gotować go przez 40 minut. Po tym czasie ostudzić i wstawić do lodówki na 12 godzin. Olej kokosowy jest w tym przypadku dodatkową barierą chroniącą skrobię przed strawieniem i dostarczeniem Ci większej ilości kalorii.

Nie martw się, nie musisz jednak jeść zimnego ryżu. Badania dowiodły, że po ponownym jego podgrzaniu kaloryczność się nie zwiększa, ale nadal pozostaje obniżona. To dobra wiadomość dla każdego, kto chce schudnąć, nie rezygnując jednocześnie z węglowodanów.

News Tags