Stres: plaga naszych czasów

18-06-2018

Ile czasu wolnego pozostaje ci w gorączce tysiąca codziennych zobowiązań, żeby odpocząć i robić co, co sprawia ci przyjemność? Czy dobrze się wysypiasz, jeśli kładziesz się do łóżka ze wszystkimi myślami, które cię dręczą? Ile jeszcze potrzebujesz, żeby zniszczyć swoje zdrowie fizyczne i psychiczne, zanim powiesz „stop”!

Wydaje się, że dzisiaj przyjęliśmy to jako normalny sposób życia. Ale nie ma w nim nic normalnego.

Życie w ten sposób szkodzi zdrowiu, tak jak alkohol, palenie papierosów, a nawet narkotyki. Dobry odpoczynek, spokój i równowaga psychiczna wpływają na twoje zdrowie tak samo, jak jedzenie, które jesz, i aktywność fizyczna (lub jej brak).

Świat, w którym żyjemy, zmienia się z taką szybkością, że nasz organizm nie ma czasu na adaptację. Technologia postępuje w tak zawrotnej prędkości, która jest nie do pomyślenia z biologicznego punktu widzenia. Dlatego musimy interweniować, zapewniając naturalne wsparcie dla naszego ciała, pozwalając mu funkcjonować w najlepszych warunkach w warunkach, z którymi obecnie przychodzi mu się mierzyć.

Codzienne życie stało się źródłem ciągłego stresu dla wszystkich.

Zabiegani często nie zauważamy sygnałów, które wysyła nam organizm:

  • Czujemy się "wypaleni", nadmiernie zmęczeni,
  • Cierpimy z powodu niestrawności
  • Okresy menstruacyjne są nieregularne, czasem obfite i  bolesne,
  • Układ odpornościowy pracuje coraz słabiej, a my ciągle chorujemy,
  • Funkcje umysłowe spowalniają,
  • Stajemy się coraz bardziej wściekli i przygnębieni,
  • Mamy problemy z bezsennością,
  • Tkanka tłuszczowa zaczyna gromadzić się wokół brzucha,
  • Wciąż czujemy głód, mamy niepowstrzymaną chęć na słodkie i pikantne potrawy.

Te objawy są niczym innym jak sygnałem ostrzegawczym twojego ciała o zbliżającym się niebezpieczeństwie – stresu jest za dużo!

Zwolnij!

Stres nie bez powodu nazywany jest cichym zabójcą. Wiele osób skarży się na różne dolegliwości „niewiadomego pochodzenia”. Bardzo często to stres właśnie wywołuje te objawy.

 

Dlatego zadbaj o swój organizm już teraz.

  • Obserwuj. Spójrz jeszcze raz na listę objawów powyżej. Następnym razem, gdy zauważysz któryś z symptomów, po prostu zwolnij. Daj sobie czas na odpoczynek i regenerację.
  • Odżywiaj się dobrze. Zadbaj, aby jedzenie dostarczało witamin i mikroelementów. Świeże owoce i warzywa zawsze będą dobrym wyborem.
  • Wysypiaj się. Sen jest twoim sprzymierzeńcem. Na godzinę przed pójściem do łóżka nie korzystaj z telefonu, tabletu czy telewizji.
  • Ruszaj się. Spacer, basen czy fitness – nieważne. Bądź aktywna! Poczujesz się lepiej i bardziej… szczęśliwa!
  • Zrób coś dla siebie. Znajdź kwadrans dziennie, aby zrobić sobie przyjemność. Niech to będzie czas tylko dla ciebie.
  • Pomóż sobie w inny sposób. Gdy masz w życiu wyjątkowo stresujący czas, możesz sięgnąć po wsparcie w postaci herbatek ziołowych czy suplementów diety. Sięgaj po takie, które w składzie zawierają składniki naturalnego pochodzenia, np. melisę, różeniec górski, miętę, zieloną herbatę.