Jak stres wpływa na naszą wagę?

23-02-2018

Czy wiesz, że istnieje związek pomiędzy stresem a wyglądem Twojej sylwetki? Udowodniono naukowo, że długotrwały niepokój i duży stres mogą powodować tycie! Jeżeli jesteś ciągle zdenerwowana, to trudno będzie Ci schudnąć! 

 

Hormony a stres 

Kiedy się stresujemy, nadnercza uwalniają hormony np. kortyzol, których zadaniem jest ochrona organizmu. Do naszego umysłu docierają impulsy mówiące o zagrożeniu, a organizm włącza mechanizmy obronne. 

 

Długotrwały wysoki poziom kortyzolu skutkuje: 

  • podwyższonym poziomem glukozy we krwi, przez co mamy większy apetyt na słodycze 
  • ryzykiem wystąpienia insulinoopornośći oraz cukrzycy 
  • spowolnieniem przemiany materii 
  • odkładaniem tkanki tłuszczowej zwłaszcza w okolicach podbrzusza, boczków i karku. 

 

 

Ćwiczenia a stres 

Stresujesz się, tyjesz, więc zaczynasz ćwiczyć i przechodzisz na dietę. Ograniczasz kalorię, a na siłowni jesteś w każdej wolnej chwili, jednak kilogramy nie chcą spadać. Czy wiesz, dlaczego tak się dzieje? Wszystkie niskokaloryczne diety i wyczerpujące ćwiczenia są dla organizmu ogromnym stresem! Kortyzol zaczyna uwalniać się w ogromnych ilościach, blokując przy tym utratę wagi. 

 

 

Objawy podwyższonego poziomy kortyzolu:  

  • tłuszczyk odkłada się głównie wokół brzucha 
  • ciągła ochota na słodkie i tłuste potrawy 
  • silne objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego 
  • ciągłe zmęczenie, wyczerpanie po niewielkim wysiłku, spadek kondycji fizycznej
  • zatrzymywanie wody w organizmie 

 

Jak sobie radzić ze stresem? 

 Polecamy naturalne rozwiązania! W redukcji stresu pomagają: 

  • regularne ćwiczenia oddechowe 
  • umiarkowana i regularna aktywność fizyczna (spacery, jazda na rowerze 
  • planuj - regularne planowanie obowiązków, pomoże Ci uniknąć stresujących sytuacji 
  • staraj się przesypiać conajmniej 7 godzin w ciagu doby 
  • naturalne suplementy diety oparte na wyciągach roślinnych