Co jeść, aby mieć płaski brzuch?

Co jeść, aby mieć płaski brzuch?

21-01-2014 | Posted by Natalia

Bez względu na to, jak często ćwiczysz na siłowni, wokół Twojego brzucha gromadzi się więcej tkanki tłuszczowej niż w innych częściach ciała? Możesz temu zapobiec dzięki połączeniu treningu z odpowiednią żywnością. Oto lista produktów, które pomogą Ci uzyskać płaski brzuch:

Awokado 

Zawiera jednonienasycone kwasy tłuszczowe. Badania dowiodły, że osoby, które regularnie spożywają awokado, skuteczniej zmniejszyły obwód talii niż ci, którzy spożywali taką samą ilość kalorii przy diecie niezawierającej tych „dobrych” kwasów tłuszczowych. Dlatego regularne spożywanie awokado zapobiega gromadzeniu się tłuszczu wokół brzucha.

Zielona herbata

Picie zielonej herbaty między posiłkami pomaga zmniejszać uczucie głodu. Ponadto daje uczucie sytości i pozwala trzymać się z dala od lodówki i tuczących przekąsek. Trzy filiżanki tego napoju dziennie przyspieszają też metabolizm i umożliwiają pozbycie się ok. 30 kalorii.

Owies

Zmniejsza ilość „złego” cholesterolu i wspiera walkę ze zbędną tkanką tłuszczową. Jest przy tym bogaty w błonnik, poprawia trawienie oraz łagodzi wzdęcia, zaparcia i biegunki. Owsianka to idealna propozycja na śniadanie: pomaga utrzymać płaski brzuch, na długo zapewnia uczucie sytości i dostarcza organizmowi energii w ciągu dnia.

Papryczka chili 

Pikantny smak tej papryczki jest zapewniony przez substancję, która jednocześnie ma zdolność zmniejszania apetytu i szybkiego przyspieszania przemiany materii. Ponadto niektórzy jedzą mniej, kiedy potrawa jest pikantna.

Oliwa z oliwek

Jest bogata w polifenole i substancje działające antynowotworowo. Zawiera także jednonienasycone kwasy tłuszczowe, które pomagają utrzymać szczupłą talię. Dzieje się tak, ponieważ szybko rozkładają się w organizmie i dostarczają mu energii bez gromadzenia się w komórkach tłuszczowych.

Grejpfruty

Mają mało kalorii, a jednocześnie zapewniają uczucie sytości na długo po ich zjedzeniu. Dzieje się tak dlatego, ponieważ owoce te zawierają dużo błonnika. Możesz też wypić pół szklanki świeżo wyciskanego soku z grejpfruta na pół godziny przed posiłkiem. Dzięki temu zjesz mniej i dostarczysz organizmowi mniejszej ilości kalorii.

Quinoa 

Komosa ryżowa, czyli quinoa, powinna znaleźć się w kuchni każdego, kto chce schudnąć. Zawiera bardzo dużo białka i błonnika, a także jest tak samo prosta w przygotowaniu, jak ryż. Zawiera przy tym dużo składników odżywczych, takich jak żelazo, cynk, selen i witamina E.

 

News Tags