Skuteczne oczyszczanie organizmu

19-09-2016

Zanieczyszczenie środowiska, niezdrowa dieta, brak ruchu oraz nadmierny stres mogą powodować, że nasze samopoczucie ulega gwałtownemu obniżeniu. Zaczynamy odczuwać problemy trawienne i wzdęcia, nasze paznokcie rozdwajają się, a włosy wypadają. W przypadku pojawienia się tych niepokojących objawów i wykluczeniu ewentualnych stanów chorobowych, należy niezwłocznie całkowicie zmienić dotychczasowy tryb życia. Zbawieniem może okazać się zastosowanie 10-dniowego planu detoksykacyjnego.

Oczyszczanie organizmu należy przeprowadzać stopniowo, początkowo przystosowując organizm do nowej sytuacji. Faza aklimatyzacyjna powinna trwać ok. 5 dni. W tym czasie stopniowo wyeliminowujemy z diety szkodliwe składniki i wystrzegamy się złych nawyków.

Z naszego życia powoli wykluczamy:

-  cukier, słodycze, napoje słodzone i gazowane

-  alkohol, kawę i napoje energetyczne

-  papierosy

-  mleko i jego przetwory

-  soję i produkty sojowe

-  glutem

-  pomarańcze, banany, truskawki, winogrona, paprykę i ziemniaki

Po okresie przygotowawczym następuje 10- dniowy detoks, w trakcie którego trzymamy się ustalonego harmonogramu spożywania posiłków oraz suplementów pozwalających na przeprowadzenie skuteczniejszego oczyszczenia organizmu. W okresie tym wystrzegamy się wszystkich produktów alergizujących oraz produktów przetworzonych i ciężkostrawnych.

Oto kilka propozycji zdrowych potraw, które pomogą Ci w skuteczny i smaczny sposób pozbyć się toksyn i odzyskać witalność.

1. Sok z cytryny

sok

Najlepiej wypij go na czczo, pół godziny przed pierwszym posiłkiem.

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA: Do szklanki z letnią wodą wyciśnij sok z połowy cytryny i wymieszaj.

2. Fioletowy koktajl

kok

Idealna propozycja na śniadanie. Świeże owoce zawierają dużo błonnika i przeciwutleniaczy. Dzięki nim wyregulujesz trawienie i pozbędziesz się zaparć. Dodatkowo borówka amerykańska wykazuje działania antynowotworowe.

Składniki: 1 szklanka mleka migdałowego, 600 g borówek, 1 saszetka bioDETOX mix

Zmiksuj wszystkie składniki.

3. Pomidorowy diabeł

pomidor

Może stanowić  doskonałe drugie śniadanie. Dzięki dodatkowi chili przyśpieszy przemianę materii, a zawarte w pomidorach antyoksydanty opóźnią procesy starzenia naszej skóry.

SKŁADNIKI: 500g pomidorów, 1/4 cebuli, koper, chili

Wyciśnij sok z pomidorów, dodaj pozostałe składniki i zmiksuj.

4. Brukselka z kokosem

bruk

Z pozoru niestandardowe połączenie, jednak uwierz -smakuje wyśmienicie! Idealne na obiad lub kolacje.

SKŁADNIKI: 10 brukselek, olej kokosowy, wiórki kokosowe, sól

Umyj brukselkę i przekrój każdą na pół. Posyp solą i posmaruj olejem kokosowym, a następnie ułóż w jednej warstwie na blaszce. Piecz w temp. 200 stopni przez 15 min. Podawaj posypane wiórkami kokosowymi.

5. Pieczone jabłko z cynamonem

jablko

Świetna propozycja na kolacje lub śniadanie. Idealny duet na powakacyjny detoks. Dodatek cynamonu dodatkowo przyśpieszy przemianę materii.

SKŁADNIKI: 2 jabłka, 5 orzechów włoskich, 2 łyżki rodzynek, skórka z cytryny, goździki i cynamon.

Namocz w wodzie rodzynki, by zmiękły. Rozdrobnione orzechy wymieszaj z rodzynkami, skórką z cytryny, goździkami i cynamonem. Umyć i wydrążyć jabłka. W miejsce gniazd nasiennych umieścić farsz z orzechów i rodzynek. Umieścić na blaszce i piec 45 min w 180 stopniach.