Skuteczna walka ze wzdęciami

Skuteczna walka ze wzdęciami

15-09-2016

„Czuję się jak balon!”. Brzmi znajomo? Udowodniono, że co czwarta zdrowa osoba cierpi na problem wzdęć.

Wzdęcia są problemem trudnym do zdefiniowania. Zarówno symptomy, jak i przyczyny tego zjawiska mogą być różne. Pacjenci borykający się z tą krępującą przypadłością często uskarżają się na uczucie ciężkości, powiększony obwód w pasie oraz nieprzyjemne bulgotanie w żołądku, któremu towarzyszy także nadmierne gromadzenie się gazów jelitowych. Jak uporać się z tymi dokuczliwymi objawami dotykającymi tak dużej części z nas?

 1.  Jedz błonnik

Brak wystarczającej ilości błonnika w diecie jest jedną z podstawowych przyczyn pojawiania się wzdęć. Niedobór tego składnika w jadłospisie powoduje także zaparcia oraz utrudnia utratę wagi. Pokarmy w bogate w błonnik (warzywa, owoce, nieoczyszczone ziarna zbóż) zapewniają uczucie sytości i zapobiegają napadom wilczego głodu. Niektóre włókna błonnika mogą jednak powodować problemy gastryczne, ponieważ są wolniej trawione. Trudniejszą przyswajalnością charakteryzuje między innymi: kalafior, fasola oraz inne rośliny strączkowe. W przypadku tych pokarmów należy zachować ostrożność i umiar w jedzeniu. W przeciwnym wypadku mogą spowodować nadmiar gazów w jelitach. Do łatwo trawionych źródeł błonnika należą natomiast: nasiona chia, dynia, marchew, szpinak, płatki owsiane, quinoa oraz jęczmień. Te produkty możesz jeść bez obaw!

2. Jedz powoli

Żyjemy w ciągłym biegu. Brakuje nam czasu na spędzanie czasu z rodziną czy przyjaciółmi, nie mówiąc juz o celebrowaniu posiłków. Jemy szybko i byle jak. Taki tryb życia nie tylko utrudnia kontrolę masy ciała, ale także jest pośrednią przyczyną pojawiania się wzdęć. Uczucie nabrzmiałego brzucha często związane jest z połykaniem powietrza podczas spożywania żywności i napojów. Dzieje się tak, gdy jednocześnie mówimy i jemy, niedokładne przeżuwamy i zbyt szybko połykamy. Wygospodaruj więc czas w ciągu dnia na regularne posiłki, dokładnie przeżuwaj każdy kęs i nie wykonuj innych czynności podczas jedzenia. Zyskasz na tym plaski brzuch i jednocześnie ułatwisz sobie walkę ze zbędnymi kilogramami!

3. Jedz mniejsze posiłki

Związane jest to z poprzednim punktem. Jak wcześniej wspomnieliśmy należy jeść powoli i dokładnie przeżuwać każdy kęs. Udowodniono, że wydłużając czas spożywania posiłku, szybciej odczuwamy uczucie sytości.Dzięki temu możemy ograniczyć wielkość posiłków i uniknąć przejedzenia.

4. Więcej potasu i mniej soli

Wiele kobiet podczas cyklu miesiączkowego odczuwa przykre skutki wahań hormonalnych. Jednym z nich jest powszechne uczucie wzdęcia. Przyczyną tego problemu jest retencja wody. Należy wówczas zadbać o dostarczenie organizmowi zwiększonej dawki potasu zawartego w takich produktach jak: śliwki, banany, pomidory, melony, buraki czy suszone morele.Warto ograniczyć także spożycie soli.

5. Bądź aktywny fizycznie

Aktywność fizyczna nie tylko poprawia nasze samopoczucie i pomaga w zrzucaniu zbędnych kilogramów, ale może także stać się narzędziem do walki z nawracającymi wzdęciami. Ruch poprawia trawienie i zapobiegania gromadzeniu się resztek pokarmu w jelicie grubym. Dzięki temu nie zrzucisz kilka centymetrów w biodrach, ale także pozbędziesz się krępującego bulgotania i uczucia przepełnienia o posiłku. Idź na spacer!

6. SlimCut Degestive Balance

Doskonałą pomocą w walce ze wzdęciami jest także SlimCut Degestive Balance. Jest to naturalny produkt, składający się z kombinacji wyciągów z ziół i warzyw bogatych w błonnik oraz cenne składniki odżywcze. Wspomaga pracę jelit, zapobiega zaparciom i gromadzeniu się gazów jelitowych oraz ułatwia detoksykacje organizmu.