Schudnij 0,5 kg na tydzień i strać 24 kg w rok

21-01-2014 | Posted by Natalia

Formuła odchudzania jest prosta. Obejmuje zdrowe odżywianie, regularne ćwiczenia i cierpliwość. Policz tylko: jeśli każdego tygodnia stracisz na wadze pół kilo, do końca roku schudniesz 24 kilogramy! Najpierw jednak odnajdź  przyczyny swoich problemów z wagą:

Przyczyny nadwagi: odchudzanie

  • zbyt wolna przemiana materii
  • rozmieszczenie tkanki tłuszczowej
  • środowisko pracy i życia
  • indywidualne zachowanie
  • stres, choroby
  • stosowanie niektórych leków
  • genetyka

Aby schudnąć, musisz wziąć pod uwagę trzy zasady:

1. Ogranicz spożycie kalorii za pomocą odpowiedniej diety.

2. Podejmij aktywność fizyczną, aby zwiększyć spalanie kalorii.

3. Właściwie połącz odżywianie i aktywność fizyczną.

Z odpowiednim odżywianiem i regularną aktywnością fizyczną będziesz mieć kontrolę nad wagą oraz ustalisz równowagę między kaloriami i ich zużyciem.

W zapobieganiu otyłości należy wziąć pod uwagę następujące zasady:

  • zmniejszyć spożycie tłuszczu
  • zwiększyć spożycie błonnika
  • zwiększyć spożycie owoców i warzyw
  • podejmować regularną aktywność fizyczną (co najmniej 3 razy w tygodniu)
  • świadomie unikać czynników, które powodują otyłość
  • unikać ekstremalnie niskokalorycznych diet

Odpowiednie ćwiczenia wpływają na zmniejszenie rezerw tłuszczu oraz w konsekwencji zmniejszą wagę, a tym samym pomagają uniknąć wielu chorób, takich jak:

  • wysokie ciśnienie krwi
  • wysoki poziom cholesterolu
  • udar mózgu
  • cukrzyca
  • dna moczanowa
  • obciążenie bioder, kolan i innych stawów
  • problemy psychiczne

Przy odchudzaniu należy kierować się zasadą, że nie należy tracić więcej niż jednego kilograma na tydzień.

Jeśli schudniesz tylko pół kilograma na tydzień, stracisz ich w ciągu roku aż 24! Badania wykazały, że nagła utrata wagi może przynieść tylko krótkotrwały sukces,ponieważ tracisz wtedy dużą ilość wody zawartej w organizmie, a nie tłuszcz, którego tak bardzo chcesz się pozbyć. W związku z tym ważne jest, aby przygotować się na długoterminową utratę wagi.

Możesz również wspomóc odchudzanie poprzez spożywanie następujących składników naturalnych:

  • Skoniugowany kwas linolowy (CLA) 

Jest to naturalny kwas tłuszczowy, który znajduje się w szczególności w produktach mlecznych, ale w bardzo małych ilościach. Ciało nie jest w stanie go wyprodukować, dlatego warto skorzystać z suplementów diety. Działanie CLA polega na szybszym spalaniu tłuszczu, a tym samym na zmniejszeniu rozmiaru i liczby komórek tłuszczowych.

  • Zielona herbata

Zawiera ona wiele substancji, w tym polifenole, które mają istotne znaczenie dla zmniejszenia masy ciała. Są one bardzo silnymi przeciwutleniaczami, które chronią organizm przed stresem oksydacyjnym i są bardzo przydatne podczas zdrowej diety.

  • Polifenole

Powodują one wzrost zużycia energii, przyspieszają utlenianie tłuszczu, wpływają na zmniejszenie apetytu i zmniejszają wchłanianie glukozy w przewodzie pokarmowym.

  • Afrykańskie mango

Owoc ten ma bardzo duży wpływ na spalanie tkanki tłuszczowej. Przyspiesza metabolizm, a tym samym pomaga pozbyć się tłuszczu z brzucha, ud i pośladków. Jest bogaty w błonnik i błyskawicznie hamuje apetyt, gdyż kontroluje poziom odpowiedniego hormonu (leptyny).

  • Jagody acai

Jagody te wiążą tłuszcz, zawierają dużą ilość błonnika, a także wspomagają i regulują trawienie. Skutecznie pomagają w detoksykacji organizmu oraz odchudzaniu. Zawierają również dużo zdrowych kwasów tłuszczowych, których nasze ciało nie może samo wytworzyć, szczególnie omega 3, 6 i 9.

  • Aronia i nasiona winorośli

Zawierają dużo przeciwutleniaczy, witamin i składników mineralnych, które chronią przed stresem oksydacyjnym, wzmacniają naczynia włosowate oraz wspomagają krążenie krwi, zapobiegają rozpadowi struktur kolagenowych, a tym samym poprawiają stan skóry.

  • Jagody goji

Są to owoce, które rosną w Himalajach na obszarze Chin, Tybetu i Indii. Zawierają dużą ilość białka, węglowodanów, tłuszczu, błonnika i są bogate w składniki mineralne (sód, wapń, żelazo) oraz witaminy C i B1. Zwiększają podstawową przemianę materii, korzystnie wpływają na system immunologiczny i samopoczucie.

  • Kaktus opuncji

Uprawia się go w Ameryce Południowej, Afryce, Hiszpanii i Turcji. Wpływa na redukcję masy ciała, reguluje ilość tłuszczu we krwi, a tym samym zmniejsza ryzyko występowania chorób sercowo-naczyniowych. Ma działanie moczopędne, redukuje uczucie obrzęku nóg oraz działa przeciwutleniająco (dzięki zawartości polifenoli).

  • Owies

Owies jest bogatym źródłem węglowodanów złożonych (błonnika), białka, witamin z grupy B i składników mineralnych. Błonnik ma pozytywny wpływ na mikroflorę jelitową, reguluje trawienie, zapobiega zaparciom oraz zapewnia uczucie sytości.

News Tags