Przekąski dla pięknej sylwetki

Przekąski dla pięknej sylwetki

16-07-2016

Często wmawia się nam, że przekąski to prosta droga do nadwagi. Nic bardziej mylnego. Istnieją dobre i wartościowe produkty, które można bezpiecznie zjeść między posiłkami lub na deser. Poznaj kilka przykładów dietetycznych przekąsek, które nie tylko nie zrujnują efektów twojej diety, ale wręcz przeciwnie - pomogą ci utrzymać linię.

Batony białkowe zamiast batonów czekoladowych

Samo słowo „baton” kojarzy się nam z niezdrowymi słodyczami. Istnieją jednak zdrowe i sycące batoniki białkowe, które stanowią wartościową i pożywną przekąskę. Pamiętaj, że białko dostarczane w diecie stanowi budulec mięśni. Im większa jest masa mięśniowa tym szybszy jest metabolizm. Zatem budowanie i rzeźbienie kobiecej sylwetki warto jest zacząć od spożywania odpowiedniej ilości białka. Jest to klucz do smukłego i wysportowanego ciała. Białko jest też kluczowym elementem posiłku potreningowego. Dlatego baton białkowy to doskonały pomysł na przekąskę po basenie lub po zajęciach fitness.

Kupując batony białkowe, zawsze czytaj etykiety. Często bowiem okazuje się, że nazwa „baton białkowy” to tylko chwyt marketingowy. Dobry baton powinien zawierać 15 gramów białka i nie więcej niż 10 gramów węglowodanów.

Surowa czekolada zamiast zwykłych słodyczy

Nie potrafisz żyć bez czekolady? Nie musisz. Czekolada jest zdrowa, pożywna i zawiera duże ilości magnezu. Oczywiście nie mówimy tu o masowo produkowanych czekoladach, które możesz kupić w supermarkecie. Tego typu produkty zawierają duże ilości cukru oraz szkodliwe tłuszcze trans. Taki zestaw to cichy zabójca dla naszego układu krążenia i układu pokarmowego. W dodatku tłuste, słodzone czekolady, o czym nikogo nie trzeba przekonywać, są bardzo tuczące.

Najcenniejszym i najszlachetniejszym rodzajem czekolad są te wykonywane z surowych ziaren kakaowca. Wielu miłośników słodyczy jest zdania, że jeśli ktoś raz spróbuje czekolady surowej, ten nigdy już nie będzie chciał wrócić do zwykłych, przetworzonych czekolad.

Bakalie zamiast chipsów

Jeśli lubisz żywność nieprzetworzoną, doskonałym wyborem dla ciebie będą bakalie. Orzechy, daktyle czy znane rodzynki to nie tylko dodatek do potraw i ciast, ale też doskonała przekąska. Wiele bakalii, jak na przykład orzechy, posiadają dużą zawartość tłuszczu. Z tego powodu są odradzane osobom dbającym o linię. Jest to jednak duży błąd. Orzechy zawierają nienasycone kwasy tłuszczowe posiadające bardzo pozytywny wpływ na nasze zdrowie. Bakalie zawierają też duże ilości błonnika, przez co pozytywnie wpływają na nasz układ trawienny. Z kolei daktyle, choć zawierają aż do 75 gramów cukru w 100 gramach, są jak najbardziej wskazane dla osób odchudzających się. Regulują bowiem trawienie i zapobiegają zaparciom.

Pamiętaj jednak, że jako przekąski należy wybierać bakalie niesolone, niesłodzone i bez dodatków. Solone orzeszki lub rodzynki w czekoladzie nie będą dobrym wyborem. Najlepiej zdecyduj się na produkty BIO. Będziesz wówczas mieć pewność, że dostarczasz swojemu organizmowi to, co najlepsze.

Ciasteczka bio zamiast drożdżówek

Pieczone ciasteczka oraz wszelkie rodzaje słodkie wypieki, takie jak drożdżówki mają bardzo złą opinię. Mąka pszenna zawiera gluten, który ostatnio coraz chętniej wyłączany jest z diety. Poza tym tego typu przekąski zawierają często duże ilości cukru, w tym niezdrowy lukier. Nie musisz jednak całkowicie rezygnować z pieczonych smakołyków. Wystarczy, że sama upieczesz ekologiczne ciastka lub drożdżówki z naturalnej mąki bio, a cukier zastąpisz ksylitolem. Otrzymasz w ten sposób pyszne i zdrowe przekąski, którymi możesz bezkarnie cieszyć się w pracy lub między posiłkami.

Jeśli nie lubisz piec, możesz kupić gotowe ekologiczne ciasteczka. Wybierając tego typu produkty, sprawdzaj zawsze ich skład. Dobre przekąski tego typu są zawsze wykonane ze składników bio.