Pozbądź się uzależnienia od podjadania

20-05-2016

Większość z nas nie może obejść się bez słodkości, słonych przekąsek i niezdrowych produktów. Nadmierny apetyt tłumaczymy tym, że nasz organizm wie, czego potrzebuje i w taki sposób po prostu to komunikuje. Niektórzy uważają, że zwiększony apetyt jest po prostu spowodowany głodem. Eksperci dodają inne czynniki, takie jak stres, zmęczenie i nieszczęście.

Nie umiesz żyć bez podjadania? Poniżej przedstawiamy Ci trzy grupy objawów uzależnienia od jedzenia. Jeśli widzisz tam siebie, musisz koniecznie zacząć walkę z nadmiernym apetytem!

 Objawy uzależnienia od podjadania:

  • Nie możesz kontrolować apetytu, zwłaszcza w odniesieniu do fast foodów, które zawierają dużo cukrów i tłuszczu?
  • Próbowałeś diet i programów odchudzających, ale żadne z nich nie przyniosły długotrwałych rezultatów?
  • Wymiotowałeś lub używałeś środków przeczyszczających, aby za dużo nie przytyć po jedzeniu?

Większość osób uzależnionych od podjadania to osoby otyłe, które próbowały wielu metod, aby kontrolować swoją masę ciała – diety, medycyna, chirurgia itd., ale nic z tego nie doprowadziło do trwałego rozwiązania. Inni próbowali ekstremalnych metod, takich jak ćwiczenia, wymioty, środki przeczyszczające lub poważne ograniczenia żywnościowe.

Długotrwały proces nadmiernego podjadania prowadzi do problemów fizycznych, które mogą spowodować liczne choroby i przedwczesną śmierć.

 Emocjonalne objawy uzależnienia od żywności:

  • Masz depresję, jesteś smutny i czujesz, że wstydzisz się jeść?
  • Stałeś się bardziej drażliwy, zwłaszcza po zjedzeniu cukru, mąki lub produktów zbożowych?

Osoby uzależnione od podjadania mogą zauważyć zależność pomiędzy nieuzasadnioną chęcią podjadania a intensywnymi emocjami. Emocjonalne uzależnienie od podjadania może prowadzić do przygnębienia, rozpaczy, a nawet do myśli samobójczych.

Społeczne objawy uzależnienia od żywności:

  • Starasz się jeść w miejscach, gdzie nikt Cię nie widzi?
  • Unikasz interakcji społecznych, ponieważ czujesz, że źle wyglądasz?

Osoba uzależniona od podjadania cierpi na obsesyjne uczucie głodu. W takiej sytuacji kontakt wzrokowy z innymi ludźmi i posiadanie intymnych relacji staje się uciążliwe i schodzi na drugi plan.

Jak uwolnić się od potrzeby ciągłego podjadania?

 Jednym z  najważniejszych aspektów, jeśli chcesz schudnąć, jest ograniczenie ilości spożywanych pokarmów, mimo tego, że wydaje się to bardzo trudne, musisz spróbować podjąć walkę z nadmiernym apetytem.

Słuchaj muzyki relaksacyjnej w trakcie jedzenia. Ciche i spokojne melodie sprawią, że zaczniesz wolniej przeżuwać i szybciej zyskasz uczucie sytości. Muzyka relaksacyjna zmniejszy także twój stres.

Świece o zapachu słodkiej wanilii zwalczą twój apetyt na coś słodkiego, który jest jednym z głównych wrogów Twojego organizmu.