Poranne ćwiczenia – 5 tybetańskich kroków

Poranne ćwiczenia – 5 tybetańskich kroków

21-01-2014 | Posted by Natalia

Pięć ćwiczeń tybetańskich (pięć rytuałów tybetańskich) to sprawdzony program, który przynosi zdrowie, witalność i radość.

Najważniejsze w ćwiczeniach jest ich regularne wykonywanie. Ćwiczymy rano (na czczo), kiedy nasze ciało działa na najniższych obrotach. Ćwiczenia wykonujemy pod kontrolą, bez nadmiernego wysiłku i nieprzyjemnego bólu, rytmicznie.

Każdy krok wykonujemy do granicy, kiedy staje się to nieprzyjemne. Przez cały czasoddychamy równomiernie i głęboko, całą klatką piersiową.

KROK 1.: OBRÓT (energia) 

  • Stoimy prosto i luźno, nogi mocno na ziemi, stopy rozstawione na szerokość barków
  • Ręce rozkładamy na boki, dłonie otwarte, palce blisko siebie
  • Wykonujemy obrót wokół własnej osi w kierunku ruchu wskazówek zegara
  • Na początek robimy trzykrotny obrót, z czasem dochodzimy do 21 powtórzeń
  • Podczas ćwiczeń oddychamy przez nos

KROK 2.: (ziemia)

  • Kładziemy się na plecach, nogi blisko siebie
  • Ręce kładziemy na podłodze koło nóg
  • Nabieramy powietrza i jednocześnie podnosimy nogi i głowę, starając się doprowadzić je do klatki piersiowej. Na początek podnosimy nogi z ugiętymi kolanami, później wykonujemy ćwiczenie z wyprostowanymi nogami.
  • Wstrzymujemy oddech, a następnie wydychamy powietrze powoli, opuszczając nogi i głowę na podłogę
  • Powtarzamy trzy razy, z czasem zwiększamy liczbę powtórzeń do 21

KROK 3.: (powietrze)

  • Klęczymy na kolanach, palce u stóp podwinięte, kręgosłup wyprostowany
  • Ręce kładziemy na boku pośladków
  • Z wydechem opuszczamy głowę do przodu, kręgosłup pozostaje prosty
  • Następnie bierzemy oddech przechylając głowę i ramiona do tyłu, opieramy się rękami o pośladki, kręgosłup jest wygięty, napinamy tylne mięśnie
  • Wracamy do pierwotnego położenia
  • Powtarzamy trzy razy, z czasem zwiększamy liczbę powtórzeń do 21

KROK 4.: (woda)

  • Siadamy na podłodze, nogi i stopy na szerokość bioder, kręgosłup jest w pozycji pionowej
  • Kładziemy dłonie na podłodze, głowę opuszczamy w dół
  • Bierzemy oddech i jednocześnie podnosimy ciało do przodu i do góry, głowę odchylamy do tyłu i zrobimy mostek
  • Wstrzymujemy oddech i w tym położeniu napinamy wszystkie mięśnie
  • Z wydechem powoli wracamy do pozycji wyjściowej i rozluźniamy mięśnie
  • Przed powtórzeniem ćwiczenia kilka sekund odpoczywamy
  • Powtarzamy trzy razy, z czasem zwiększamy liczbę powtórzeń do 21

KROK 5.: (ogień)

  • Kładziemy się na podłodze na brzuchu, ręce przy klatce piersiowej, twarzą w dół 

  • Palce u nóg ustawiamy tak, że opierają się o ziemię
  • Dźwigamy górę tułowia, prostujemy ręce i głowę odchylamy do tyłu
  • Z wdechem zginamy głowę do klatki piersiowej i podnosimy pośladki do góry
  • Ręce i nogi są rozciągnięte, ciało w pozycji litery „V”
  • Wstrzymujemy oddech
  • Z wydechem powoli opuszczamy pośladki i dolną części tułowia na podłogę, górna część jest oparta na wyprostowanych rękach
  • Powtarzamy trzy razy, z czasem zwiększamy liczbę powtórzeń do 21

Po zakończeniu przynajmniej na kilka minut połóż się na podłodze i zrelaksuj. Jeśli regularnie będziesz praktykować ćwiczenia przez co najmniej miesiąc i zaczniesz też na inne sposoby dbać o swoje ciało, wkrótce pojawią się pierwsze zmiany w organizmie.Stracisz zbędne kilogramyciało stanie się wyrzeźbione, poczujesz sięodnowiony i ożywiony.

News Tags