Pokonaj stres dzięki odpowiedniej żywności

22-01-2014 | Posted by Natalia

Czy wiesz, że najprostszym sposobem, aby pozbyć się stresu, jest włączenie pewnych produktów spożywczych do domowej kuchni?

Czy czujesz, że jesteś w ciągłym stresie? Czy wiesz, że najprostszym sposobem, aby się go pozbyć, jest włączenie pewnych produktów spożywczych do domowej kuchni? Dowiedz się, która żywność uspokaja i najlepiej pomaga w zwalczaniu stresu.

Spokój wzmacnia Twój naturalny system odpornościowy

Stres jest uważany za chorobę cywilizacyjną i jedno z największych zagrożeń dla naszego zdrowia w XXI wieku. Organizm nie może się zwykle dostosować do stałej stresującej sytuacji, co szkodzi zdrowiu, osłabia działanie systemu odpornościowego, powoduje nieprawidłowe działanie hormonów i inne niepożądane choroby. Mimo że nie wyeliminujesz stresu całkowicie, możesz go zmniejszyć. Osiągniesz to przy odpowiednim doborze produktów spożywczych.

Jeśli chcesz się uspokoić, nie sięgaj po słodycze

W sytuacjach stresowych wiele osób szuka pocieszenia w żywności. Oczywiście jedną z największych pokus są słodycze. Po zjedzeniu cukierków lub czekolady poziom cukru we krwi szybko wzrasta, a także szybko opada, a przy tym uwalnia hormon stresu. Z tego względu zazwyczaj później czujesz się jeszcze gorzej. W związku z tym zamiast po cukierki, sięgnij po zdrową żywność, która pomoże uniknąć gwałtownych zmian nastroju i poziomu energii.

8 produktów, które uspokajają i zmniejszają stres 

  • Jagody

Pobudzające owoce, które są bogate w witaminę C. Świetnie zwalczają stres, gdyż naturalnie regulują poziom cukru w organizmie. Drastyczne wahania tego poziomu powodują szybkie zmiany nastroju i lęki.

  • Pomarańcze

Kiedy jesteś zestresowany, Twój system odpornościowy cierpi. Witamina C, którą można znaleźć w pachnących pomarańczach, uwolni Cię od stresu, zwiększy Twoją naturalną odporność i ochroni organizm przed skutkami stresującego życia.

  • Orzechy

Migdały, pistacje, orzechy włoskie, laskowe i inne są prawdziwymi wojownikami w walce ze stresem. Migdały zawierają witaminy B i E, które wzmacniają układ odpornościowy oraz pomagają przy przewlekłym stresie. Orzechy włoskie i pistacje wspomagają obniżanie ciśnienia krwi i łagodzą stres, brazylijskie zawierają dużo cynku, który jest ważny dla organizmu. Unikaj jednak orzechów, które są solone i prażone.

  • Zielone warzywa liściaste

Szpinak, jarmuż, boćwina, brokuły i inne zielone warzywa liściaste są bogate w witaminy oraz minerały wzbogacające organizm. Ponadto zawierają dużo potasu, który działa uspokajająco, oraz błonnika zapewniającego lepsze trawienie.

  • Ryby

Jedzenie, które powinno znaleźć się co najmniej raz w tygodniu w menu każdego człowieka, to ryby. Są bogate w kwasy tłuszczowe omega 3, które chronią przed chorobami układu krążenia i kontrolują działanie kortyzolu (hormonu stresu).

  • Słodkie ziemniaki (bataty)

Słodkie ziemniaki są bardzo zdrowe, a także skuteczne w zwalczaniu stresu. Ponadto zmniejszają zapotrzebowanie na węglowodany, dostarczają organizmowi ważnych witamin, które są podstawą naszej naturalnej odporności. Utrzymują też poczucie zadowolenia.

  • Odtłuszczone mleko

Zawiera proteiny, które pomagają ustabilizować poziom cukru we krwi. Ponadto zdrowe napoje mleczne połączone z owocami (jagody, truskawki, maliny i jeżyny) w jednej chwili pozwalają odzyskać utraconą energię.

  • Mięso z indyka

Mięso z indyka jest bogate w aminokwas tryptofan, który uwalnia serotoninę. Odpowiada ona za uczucie przyjemności i spokoju psychicznego.

  • Kakao

Kakao to bogate źródło magnezu, wapnia, chromu i żelaza. Wzmacnia zdolność koncentracji, poprawia nastrój i dodaje energii. Healthie Bio Macaccino to kakao wzbogacone o sproszkowany korzeń maca. Maca, czyli pieprzyca peruwiańska znana jest z trgo, że podnosi odporność organizmu na stres.

News Tags