Pokonaj ochotę na słodycze

Pokonaj ochotę na słodycze

07-04-2014 | Posted by Paulina

    Słodycze to coś, co większość z nas lubi najbardziej. Nawet wówczas kiedy mówimy sobie, że będziemy dzielni i już więcej ,,nie zjemy”, to i tak najczęściej kończy się tym, że sięgamy po Nasz ulubiony przysmak. Dla niektórych zjadanie słodyczy wiąże się z odpoczynkiem, momentem największej przyjemności lab nagrodą. Inni sięgają po nie napadowo, kobiety szczególnie przed miesiączką. W jaki sposób radzić sobie z tym „uzależnieniem”?


Czy istnieją skuteczne metody walki z ochotą na słodycze?

     Niestety można powiedzieć, że słodycze uzależniają. Jeżeli przyzwyczaimy nasz organizm do odpowiedniej dawki glukozy, to będzie się jej domagał a wręcz nie będzie mógł się bez niej obejść. Zjawisko to odnosi się zwłaszcza do spożywania czekolady i jej pochodnych (ze względu na zawartość w czekoladzie substancji poprawiających nastrój i działających pobudzająco np. teobromina). Rozpoczynając dietę warto stopniowo ograniczać słodycze, aby nie odczuwać zbyt dużego dyskomfortu, jaki towarzyszy radykalnej rezygnacji z łakoci.


Jak skutecznie zmniejszyć apetyt na słodycze?

1. Wybierajmy słodycze, które są tzw. mniejszym złem np. ciasteczka lub batoniki owsiane. Zawierają dużo mniej kalorii, ale za to dużo więcej błonnika

2.Sami przygotowujmy ciasta o obniżonej kaloryczności. Skorzystajmy z przepisów na niskokaloryczne cista zawierające dużo mniej cukru i tłuszczu np. dietetyczny sernik.

3.Zastąpmy słodycze owocami suszonymi np. daktylami, morelami lub żurawiną- suszone owoce zawierają tylko cukier (fruktozę), nie zawierają tłuszczu a dodatkowo dostarczają witamin i minerałów.

4.Sięgajmy po gorzką czekoladę (minimum 60 % kakao), która ma więcej wartości odżywczych i zawiera mniej tłuszczu i cukru niż mleczna. Obecnie na rynku słodyczy mamy ogromny wybór gorzkich czekolad, występują np. czekolady gorzkie ze skórką pomarańczy lub z chilli. Sprawdźmy na opakowaniu czy podstawowym składnikiem czekolady (wymieniony w składzie jako pierwszy) jest miazga kakaowa. Taka czekolada jest najbardziej wartościowa. Unikajmy czekolad nadziewanych.

5. Zamiast standardowych lodów sięgajmy po sorbety owocowe, które nie zawierają tłuszczu.

6. Możemy wypróbować suplementację (uzupełnianie diety) chromem lub magnezem lecz, powinna ona być przeprowadzona zgodnie z zaleceniami dietetyka lub farmaceuty.


7. Ściśle ustalaj porcję słodyczy jaką możesz zjeść w ciągu dnia lub tygodnia.


8. Nie zastępuj tradycyjnego posiłku słodyczami, nawet jeśli ich kaloryczność jest podobna. Zjedzony pączek nie dostarczy Nam takich samych składników odżywczych jak kanapka z wędliną, serem i sałatą.

Pamiętajmy o tym, że nawet w spożywaniu niskokalorycznych słodyczy, należy zachować umiar i starać się nie jeść ich regularnie. W ten sposób unikniemy „uzależniania” się od słodyczy.

 

Nowość!

SlimGo Sugar Blocker

Zmniejsza apetyt na słodycze!

Zamów teraz >>

News Tags