Owies – nowy opiekun Twojego zdrowia

21-01-2014 | Posted by Natalia

Owies przez kilka lat był jednym z niedocenianych pokarmów. Jednakże jest bogaty w błonnik, białko, magnez, potas, cynk, miedź i wiele innych składników. Wielka moc kryje się więc w tym bardzo małym ziarnie, dlatego zaliczono je do superżywności.

To najlepsze źródło wapnia wśród zbóż

Owies może poszczycić się doskonałą wartością odżywczą, ponieważ jest najlepszym źródłem wapnia wśród zbóż oraz jest bogaty w nienasycone kwasy tłuszczowe.


Owies kryje w sobie prawdziwe bogactwo składników

Dzięki różnym badaniom stał się jednym z najbardziej rozchwytywanych źródeł energii i składników codziennego użytku, które mają korzystny wpływ na nasze zdrowie. Owies można jeść na surowo, gotowany, pieczony, na  słodko lub pikantnie. Oprócz wody, skrobi i tłuszczu zawiera też:

  • mało kalorii
  • dużo błonnika
  • białko
  • wiele witamin (zwłaszcza B-kompleks)
  • magnez
  • potas
  • cynk
  • miedź
  • mangan
  • selen
  • sód
  • witaminę E

Owies posiada wiele właściwości leczniczych

  • Przyczynia się do utrzymania zdrowych zębów i kości
  • Jest bogaty w błonnik, dlatego poprawia trawienie
  • Zawiera niezbędne witaminy i minerały, których potrzebuje organizm
  • Jest stosowany w leczeniu stanów zapalnych przewodu pokarmowego i ma wpływ na regenerację całego organizmu
  • Indianie używają go do leczenia uzależnienia od narkotyków, ale stosuje się go także w celu rezygnacji z palenia
  • Cudowne efekty przynosi kąpiel ze słomą owsianą. Łagodzi wszystkie choroby reumatyczne i bóle krzyża
  • Napoje z owsa stosowane są w przypadku chorób nerek, kamieni nerkowych, chorób wątroby lub pęcherzyka żółciowego
  • U dzieci wspomaga wzrost mózgu
  • U osób dorosłych zwiększa masę mięśniową
  • Owies zmniejsza ryzyko zachorowania na raka piersi i cukrzycę typu 2
  • Wiele osób nie wie, że owies to doskonałe jedzenie dla serca, gdyż obniża poziom cholesterolu we krwi, zmniejszając tym samym ryzyko chorób układu krążenia.

Pyszne śniadanie z płatków owsianych

Już filiżanka owsa dziennie pozwala zachować zdrowie. Zjedz go na śniadanie

Węglowodany zawarte w owsie są trawione powoli, powoli też przechodzą do krwi, przez co zapewnione jest stałe źródło energii, bez gwałtownych zmian stężenia cukru i nagłych ataków głodu. W połączeniu z owocami i orzechami owies jest idealny na śniadanie, bo dostarczy nam energii na cały dzień.

News Tags