Największy śniadaniowy błąd, który najprawdopodobniej popełniasz

Największy śniadaniowy błąd, który najprawdopodobniej popełniasz

19-06-2015 | Posted by Natalia

Wiesz już, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia, a jeśli go pominiesz, Twój organizm dopomni się o brakujące kalorie niekontrolowanym obżarstwem wieczorem. Ale nawet jeśli uważasz, że Twoje śniadanie jest idealnym przykładem zdrowego odżywiania, przeczytaj ten tekst, ponieważ Ty również możesz popełniać ten błąd.

Nawet jeśli rano zjadasz coś zdrowego - np. owoce czy musli - najprawdopodobniej nie dostarczasz organizmowi tylu składników odżywczych, ilu potrzebuje, aby dobrze rozpocząć dzień. Bez względu na to, jaki posiłek wybierasz, powinny się w nim znaleźć białko tłuszcze i węglowodany. To niezwykle ważne, bo większość osób pomija w swoich porannym menu białko.

Białko pomaga schudnąć

Na to, jak bardzo odczuwasz głód, mają wpływ dwa czynniki: to, co jesz i ile jesz. Białko nie tylko zapewni Ci paliwo, które pomoże Ci oprzeć się niezdrowym przekąskom. Przyspieszy również Twój metabolizm, ponieważ jeśli zjesz na śniadanie same węglowodany, będzie on spowolniony na cały dzień. Jeżeli nie spożywasz tego składnika na śniadanie, w porze obiadowej odczuwasz ogromny głód i bardziej prawdopodobne jest, że dokonasz złych wyborów i zjesz niezdrowy posiłek, który szybko odłoży się pod postacią zbędnej tkanki tłuszczowej.

Jest jeszcze jeden powód, dla którego nie należy rezygnować z białka na śniadanie. Ponieważ nasz organizm jest w stanie przyswoić tylko 30 g tego składnika naraz, ważne jest, aby dostarczać go regularnie, w każdym posiłku. Dzięki temu łatwiej Ci będzie zrezygnować z wieczornego podjadania słodyczy czy wysokokalorycznych przekąsek, które dotychczas rujnowały Twoje starania o szczupłą sylwetkę.

Jakie źródła białka wybierać

Wcale nie musisz jeść na śniadanie steków czy jajecznicy na bekonie, aby dostarczyć swojemu organizmowi potrzebnego mu białka. Możesz wybrać puszysty omlet z owocami, owsiankę z jogurtem naturalnym, jajecznicę ze świeżymi warzywami, serek wiejski czy też owocowy koktajl z odżywką białkową.

Białko znajduje się jednak nie tylko w produktach pochodzenia zwierzęcego, takich jak mięso, nabiał czy jajka. Można je znaleźć również w składzie roślin i produktów pochodzenia roślinnego. Bogate w ten składnik są orzechy, ziarna i nasiona, ale także tofu, które możesz dodać do sałatki, czy też hummus, który świetnie będzie smakował ze świeżą papryką czy marchewką. Możliwości jest mnóstwo, więc skorzystaj z nich i nie zapominaj o tym ważnym składniku śniadania.

News Tags