Twoje ćwiczenia nie przynoszą efektów? Być może popełniasz te błędy

Twoje ćwiczenia nie przynoszą efektów? Być może popełniasz te błędy

08-08-2014 | Posted by Natalia

Błędy treningowe sprawiają, że nie osiągasz odpowiednich rezultatów, przetrenowujesz się lub przeciążasz mięśnie i stawy, co doprowadza do kontuzji. Aby więc Twoje ćwiczenia były skuteczne i bezpieczne, musisz rozpoznać, a następnie wyeliminować swoje niedoskonałości. W tym pomoże Ci trener personalny Łukasz Bort, który opisał najczęściej popełniane błędy podczas aktywności fizycznej.

1. Zła technika wykonywania ćwiczeń – jest to najczęściej popełniany błąd treningowy. Zła technika i duże ciężary to zawsze równa się kontuzja! Pamiętaj więc o przywiązywaniu wagi do techniki i jakości ruchu podczas treningu. Jeśli nie wiesz, jak powinno wyglądać prawidłowo wykonane ćwiczenie, poproś o pomoc trenera lub zastąp je mniej skomplikowanym.

2. Błędnie dobrane zestawy ćwiczeń – mam tutaj na myśli zarówno złą kolejność ich doboru, jak również indywidualne predyspozycje, które wykluczają niektóre ćwiczenia. Osoby z dyskopatią w odcinku lędźwiowym nie powinny na przykład wykonywać martwych ciągów. Jeżeli więc zmagasz się z jakąś dolegliwością, która wyklucza wykonywanie poszczególnych ćwiczeń, zastąp je innymi.

3. Zbyt mała intensywność treningu – często słyszy się, że ktoś spędza na siłowni 3 godziny dziennie, ale nie ma efektów. Jest to spowodowane właśnie niską intensywnością treningu. Jeśli w jego trakcie dłużej odpoczywasz niż ćwiczysz, to na pewno nie schudniesz. Skracaj przerwy odpoczynkowe do 1 minuty, a rezultaty przyjdą same.

4. Źle dobrane obciążenie – błędem jest używanie zbyt dużych, ale także zbyt małych obciążeń. W pierwszym przypadku ciężko jest utrzymać prawidłową technikę ćwiczenia, co może skończyć się kontuzją. Przy za małych obciążeniach nasze ciało nie reaguje na trening i z tego powodu jest on stratą czasu. Mięśnie potrzebują bodźca, żeby zachować swój wygląd, a jak wiadomo: im więcej mięśni, tym mniej tłuszczu!

5. Wykonywanie cały czas tych samych ćwiczeń – to bardzo często spotykany błąd. Szczególnie widać go wśród kobiet wykonujących tylko te ćwiczenia, które lubią (np. przywodzenie i odwodzenie nogi oraz ćwiczenia na pośladki). Każdy może mieć swoją ulubioną formę treningu, ale trzeba pamiętać, że ciało przyzwyczaja się do niego i nie przynosi to rezultatów. Jeśli od dłuższego czasu wykonujesz te same ćwiczenia, to zmień chociaż ciężar, intensywność, ilość powtórzeń lub ilość serii. Najlepiej jednak, jeśli będziesz zmieniać swój plan treningowy i ćwiczenia co 4 tygodnie.

News Tags