Letnia dieta – dobry wybór

Letnia dieta – dobry wybór

21-01-2014 | Posted by Natalia

Cóż, każdy, kto kiedykolwiek próbował schudnąć, wie, że jest to jedna z najtrudniejszych do zrealizowania reguł. Czy to jest więc niemożliwe? Odkąd pamiętamy, mówi się, że tajemnica odchudzania tkwi w zmniejszonym spożyciu kalorii i zwiększeniu aktywności fizycznej lub po prostu: mniej jedz, więcej się ruszaj, a zgubisz dodatkowe kilogramy.

Cóż, każdy, kto kiedykolwiek próbował schudnąć, wie, że jest to jedna z najtrudniejszych do zrealizowania reguł. Czy to jest więc niemożliwe?


Zdrowie jako dieta, zdrowie jako styl życia

Faktem jest, że różne potrawy i grupy żywności, mają inną wartość kalorii. Dla przykładu możemy użyć prostego przelicznika: 1 gram białka czy węglowodanów zawiera 4 kalorie, 1 gram tłuszczu zawiera 9 kalorii.

Na podstawie tego przelicznika, można ustawić plan odchudzania – jeść mniej tłuszczu i zwiększyć spożycie białka i węglowodanów. Ale wiemy, że to nie jest takie proste.

Wybierz tłuszcze przyjazne dla organizmu

Tłuszcze są źródłem energii dla naszego org+anizmu, a ponadto pozwalają organizmowi na wchłanianie substancji odżywczych, regulujących nasz układ nerwowy i hormonalny, wspomagają zdrowie naszej skóry i włosów, a ponadto są niezbędne do poprawnego funkcjonowania wszystkich procesów.

Sięgnij więc po:

  • Nieprażone orzechy (orzechy włoskie, orzechy laskowe, migdały…)
  • Organiczne nasiona (dynia, słonecznik, orzeszki piniowe, nasiona lnu, nasiona chia…)
  • Dziki łosoś
  • Awokado
  • Olej, taki jak oliwa z oliwek, z pestek dyni, olej kokosowy, lniany, z konopi itd.

Unikaj:

Przetworzonej żywności, która zawiera duże ilości tłuszczów nasyconych. Także prażone i solone orzechy, takie jak orzeszki ziemne, ukrywają więcej szkody niż pożytku.

Białko dla wytrzymałości, węglowodany dla energii

Ostatnio wiele popularnych diet, preferuje zwiększone spożycie białka, które daje siłę i regeneruje mięśnie. Inne zakładają zwiększone spożycie węglowodanów, które powinny być nieprzetworzone, proste i nie zawierać dużo cukrów.

Sięgnij więc po:

  • Zielone warzywa, które zawierają wiele witamin i przeciwutleniaczy
  • Korzeniowe warzywa, ukrywające niezbędne minerały
  • Warzywa kapustne (brokuły, kapusta, kapusta włoska, …), które zawierają cenne przeciwutleniacze i błonnik
  • Kolorowe owoce takie jak truskawki
  • Jabłka, które zawierają tyle dobrych składników, że są one czasem nazywane super żywnością
  • Cytrusy, oprócz wysokiego poziomu witaminy C zapewniają naszemu organizmowi również alkalizację. Oznacza to, że ciało ludzkie jest zasadowe, co jest nieprzyjazne dla toksyn w organizmie
  • + Ryby, krewetki i indyk, które nie zawierają niezdrowych tłuszczy
  •  + rośliny strączkowe, które zawierają dużo energii i błonnika

(+ = Jeśli nie jesteś na określonej diecie jak: paleo, wegańska, alkaliczna, …)

Jak zacząć

Czego chce twoje ciało, co daje mu energię, kiedy i na jakie pokarmy reaguje negatywnie? Zacznij z łagodnym ruchem, lub zwiększ dotychczasową aktywność.

6 sekretów optymalnej wagi

Śpij 7 do 8 godzin dziennie

Badania pokazują, że ci, którzy codziennie śpią mniej niż 7 godzin mają zwiększony apetyty i powolny metabolizm. Na brzuchu szybko odkłada im się tłuszcz, a wykonywanie ćwiczeń daje mniejszy efekt.

Bądź odporny na płynne kalorie

Słodkie, gazowane i alkoholowe napoje są prawdziwą skarbnicą cukrów, które sprawiają, że stężenie cukru we krwi szybko wzrasta, sprawiając, że szybciej robisz się głodny, nawet rozdrażniony, a później zmęczony. Cały nadmiar cukrów, których organizm nie strawi, przechowuje jako zapasy tłuszczu. Dlatego zamiast oranżady sięgnij po wodę, herbatę lub lemoniadę.

Jedz regularnie

Niezależnie od tego, czy słuchasz tych dietetyków, którzy twierdzą, że należy spożywać 5 – 6 posiłków dziennie, czy tych, którzy wierzą w tajemnicę trzech posiłków – Jedz regularnie, nie opuszczaj posiłków. Tak więc, twoje ciało będzie odbierało neuroimpulsy, że jest w fazie dobrostanu i szybciej odkryje swoje tajne zapasy energii – tłuszczu, które w przeciwnym razie starannie przechowuje.

Żyj w zgodzie

Traktuj ciało jak przyjaciela. Bądź miły dla niego i pozwalaj mu na to, czego chce – ale w umiarkowanym stopniu. (Ustal dzień pizzy w czwartek i zjedz jeden kawałek bez poczucia winy lub kup ulubione lody, ale każdego dnia jedz tylko łyżeczkę.)

Nie jedz przed telewizorem

Jedzenie jest niezbędną częścią życia. Dlatego zapewnij swojemu ciału, aby uzupełniło zapasy w spokoju. Jedz powoli i smakuj pokarmy, bądź czujny przy pojawianiu pierwszego impulsu, że jesteś pełny. Według niektórych badań, w ten sposób będziesz jeść do 35% mniej żywności.

Winda? Nie, idę po schodach!

Nie masz czasu na regularne ćwiczenia? Zmień małe rzeczy w życiu codziennym. Skorzystaj ze schodów zamiast z windy, a przygotowując sałatkę, napinaj mięśnie ud, brzucha i pośladków.

News Tags