Kiedy organizm potrzebuje suplementów?

22-01-2014 | Posted by Natalia

Aby cieszyć się dobrym zdrowiem, trzeba jeść zrównoważone posiłki, wysypiać się oraz radzić sobie ze stresem, np. za pomocą ćwiczeń lub odprężających zabiegów.

Organizm potrzebuje też witamin, które należy dostarczać mu w pożywieniu. Czasem jednak styl życia sprawia, że nie mamy czasu na przygotowanie zdrowych posiłków, a owoce i warzywa, które powinny odgrywać ważną rolę w codziennej diecie, zastępujemy gotowymi, mocno przetworzonymi i ubogimi w składniki odżywcze przekąskami.

Suplementy_diety

Z drugiej strony – nawet jeśli zapewniamy sobie zbilansowane posiłki, to i tak kupujemy owoce i warzywa, które zawierają wiele substancji chemicznych przedłużających ich świeżość. Dlatego suplementy diety mogą okazać się bardzo dobrym jej uzupełnieniem.

Są one skoncentrowanym źródłem substancji odżywczych, które można kupić pod postacią kapsułek, proszku czy ampułek z płynem, ale nie są to leki!

Gdy pojawiają się problemy

Niektórzy uważają, że zrównoważoną dietę można zastąpić suplementami. Dlatego jedzą żywność typu fast food, prowadzą chaotyczny tryb życia, ale nadal wierzą, że przyjmowanie kapsułki z witaminami zapewni im „zdrowie”. Należy też pamiętać, że diety odchudzające mogą przyspieszyć proces osłabienia organizmu, jeśli zabraknie w nich ważnych składników odżywczych. Trzeba więc:

  1. Jeść zdrowo – wzbogacić codzienną dietę o warzywa, owoce, produkty pełnoziarniste, nabiał, drób i ryby.
  2. Pić odpowiednią ilość płynów – ok. 2-2,5 l dziennie. Najlepiej sprawdzi się woda, następnie herbata i naturalne soki owocowe lub warzywne. Unikaj słodkich soków oraz napojów gazowanych.
  3. Regularnie ćwiczyć – basen, 20 minut codziennych ćwiczeń aerobowych, 20-minutowy bieg, spacer lub jazda na rowerze pomogą Ci zachować zdrowe, szczupłe i atrakcyjne ciało.

Jeśli zdecydujesz się na suplementy diety, pamiętaj, aby:

  • uważnie przeczytać skład produktu i zwrócić uwagę na minimalną dzienną dawkę każdego składnika odżywczego,
  • przyjmować preparat regularnie, najlepiej wraz z posiłkami. Jego skuteczność okaże się minimalna, jeśli będziesz zażywać go sporadycznie lub niesystematycznie,
  • wybrać suplement dostosowany do Twojego wieku czy rozwoju fizycznego – istnieją specjalnie opracowane multiwitaminy dla dzieci, dorosłych, osób starszych, kobiet w ciąży itd.

Suplementy diety polecane są osobom skarżącym się na zmęczenie, mającym niedobory minerałów i witamin, uprawiającym sport, tym, którzy chcą zwiększyć masę mięśniową lub schudnąć. Mogą poprawić lub przyspieszyć efekty odchudzania, ale bez zmiany nawyków żywieniowych same nie utrwalą utraty zbędnych kilogramów.

Każdy organizm reaguje jednak w inny sposób, dlatego trzeba samodzielnie odnaleźć takisuplement, który będzie Ci odpowiadał. Tylko wtedy jego stosowanie da najlepsze efekty.biodigest_acai-product

News Tags