Kajzerka kontra drożdżówka

Kajzerka kontra drożdżówka

12-02-2018

Co wybrać na śniadanie? Kajzerkę czy słodką bułkę? Odpowiedź może Cię zaskoczyć – obie opcje zostaną potraktowane przez Twój organizm jednakowo – jako duża dawka cukru!

Dlaczego tak się dzieje?

Pieczywo z białej, przetworzonej mąki to porcja czystych węglowodanów. Podobnie jest z makaronem czy ryżem. Twój organizm potraktuje je tak samo jak potraktuje słodki batonik. Brzmi nieprawdopodobnie?

Wszystkiemu winien cukier

A dokładnie cukry proste. Nie wymagają trawienia, są od razu wchłaniane do krwioobiegu. Bardzo szybko i gwałtownie skacze poziom glukozy we krwi, następuje wyrzut insuliny. Poziom glukozy równie szybko opada. Efekt? Natychmiast czujemy się głodni i znowu sięgamy po coś słodkiego.

Gdy za dużo cukru…

Oczywiście cukier (lub glukoza) jest doskonałym paliwem energetycznym dla komórek naszego ciała. Jeśli nie wykonujemy akurat żadnych intensywnych ćwiczeń czy innych czynności, aby wykorzystać to paliwo, nasz organizm będzie musiał sobie poradzić z jego nadmiarem. Nadwyżka zostanie zmagazynowana i odłożona w postaci… dodatkowych komórek tłuszczowych!

Jakie jest rozwiązanie?

Nasz organizm woli, aby pewne procesy zachodziły powoli. Dlatego warto sięgnąć po produkty z pełnego ziarna. Zdecydowanie lepiej będą trawione. Dzieje się tak za sprawą wysokiej zawartości błonnika, który można znaleźć w warzywach, owocach i produktach pełnoziarnistych właśnie.

Błonnik spowalnia wchłanianie cukru

Zaletą błonnika jest to, że pomaga nam zachować na dłużej ważne źródło paliwa - cukier. Zapobiega jego zbyt szybkiemu zużyciu przez organizm. Błonnik zatem pomaga utrzymać poziom cukru i energii na stabilnym poziomie, a co za tym idzie - utrzymać uczucie sytości. Jest także świetną pożywką dla pożytecznych mikroorganizmów w naszych jelitach.

Błonnik ma także zdolność wiązania szkodliwych substancji. Dzięki niemu toksyny są usuwane z organizmu w bezpieczny sposób.

Błonnik wspomaga także utratę wagi poprzez zmniejszenie apetytu, przyspieszenie trawienia oraz utrzymywanie jelit w dobrej kondycji.

Zbyt mało błonnika w naszej diecie

Niestety w czasach, gdy jesteśmy zabiegani, trudno nam zaplanować wszystkie posiłki w taki sposób, aby zawierały mnóstwo owoców, warzyw i produktów pełnoziarnistych. Nie wspominając, że są tacy, którzy nie przepadają za tego rodzaju jedzeniem. Co więc robić, jeśli chcesz cieszyć się dobrym trawieniem, które pomoże w utracie wagi? Możesz śmiało włączyć do swojej diety najlepszy dostępny rodzaj błonnika razem z suplementem diety. Takiego błonnika, którego efekty potwierdzają badania naukowe. Nasz napój z borówki PsylliSlim doskonale pasuje do tego opisu.

 

KUP PSYLLISLIM W SPECJALNEJ CENIE>>