Jak zaplanować odchudzanie?

13-02-2015 | Posted by Natalia

W odchudzaniu taktyka i dobry plan są równie ważne jak odpowiednia motywacja. Zobacz więc, jak zaplanować ten czas, aby odnieść sukces.

Przed rozpoczęciem diety warto zaopatrzyć się w niezbędne produkty, które będą często pojawiały się w jadłospisie. Oto one:

1. Przyprawy: imbir, curry, oregano, bazylia, cynamon, kurkuma, tymianek, sól ziołowa lub himalajska, papryka słodka, zioła prowansalskie, czosnek (ząbki).

2. Tłuszcze: olej kokosowy, olej lniany, oliwa z oliwek, olej rzepakowy, olej z pestek winogron. Olej kokosowy jest też pierwszym tłuszczem, który nie przyczynia się do budowy tkanki tłuszczowej. Wręcz przeciwnie: pobudza przemianę materii i wspomaga odchudzanie. Ponadto pomaga wzmacniać odporność organizmu oraz ma silne właściwości antybakteryjne, antywirusowe i antygrzybicze.

3. Zioła: czystek, mięta, pokrzywa, mniszek pospolity, fiołek trójbarwny, szałwia lekarska. Przyspieszają przemianę materii i redukcję tkanki tłuszczowej, poprawiają pracę jelit, zwiększają wydzielanie soków żołądkowych, zapobiegają zaparciom oraz zmniejszają ilość cholesterolu.

4. Produkty zbożowe: kasza gryczana, kasza jaglana, komosa ryżowa, amarantus, ryż brązowy albo dziki.

5. Herbaty: chcesz przyspieszyć odchudzanie, nie wspomagając się suplementami? Zacznij pić zieloną herbatę! Poprawia ona metabolizm, a tym samym może przyspieszyć spalanie tkanki tłuszczowej. Co więcej: obniża poziom cholesterolu, a nawet może podnieść poziom HDL, czyli tzw. dobrego cholesterolu.

5. Dodatkowe produkty: aloes, świeża mięta, cytryny, musli własnej roboty: orzechy laskowe, włoskie, migdały, brazylijskie, pestki słonecznika, pestki dyni, otręby owsiane, otręby żytnie, płatki owsiane, owoce goji, żurawina suszona, mleko sojowe, kokosowe albo migdałowe (zamiast krowiego), nasiona chia, karob (obniża cholesterol i zastępuje kakao, a także jest bogaty w wapń i fosfor). Cykoria instant: naturalny prebiotyk, wspomaga przemianę materii, działa jak naturalny błonnik, zastępuje kawę, wywołuje uczucie sytości i pomaga przy zaparciach.

6. Zdrowe substancje słodzące: stewia albo ksylitol. Są naturalne, w 100% pochodzenia roślinnego. Mają dużo witamin i minerałów (żelazo i magnez). Nie powodują próchnicy zębów, normalizują poziom glukozy we krwi, regulują ciśnienie, działają przeciwzapalnie i bakteriobójczo oraz pomagają w pozbyciu się zgagi i wzdęć.

Zaplanuj wcześniej każdy dzień

Twój dzień powinien wyglądać następująco: jedz co ok. 3-4 godziny. Pij pomiędzy posiłkami (maks. 30 minut przed i najwcześniej 40 minut po), żeby nie rozrzedzać soków trawiennych, ponieważ utrudnia to trawienie. Twój dzień może wyglądać mniej więcej tak:

1. Na czczo woda przegotowana z sokiem z cytryny i z czarnego bzu lub z aloesu + tran lub olej lniany (łyżeczka).

2. Do godziny od wstania małe śniadanie.Między posiłkami woda, herbaty, napary ziołowe.

3. Ok. godz. 11 przekąska. Między posiłkami ponownie woda, herbaty i napary ziołowe.

4. Ok. godz. 14 posiłek obiadowy. Między posiłkami woda, herbaty i napary ziołowe.

5. Ok. godz. 16-17 przekąska albo kolacja. Między posiłkami woda, herbaty, napary ziołowe.

6. Ok. godz. 18.30-20 kolacja albo przekąska. Wieczorem woda i owocowe herbaty.

Jeżeli nie masz codziennie czasu na robienie posiłków, warto przygotowywać je na 2 dni, czyli np. zrobić podwójną porcje obiadu. Wtedy będzie Ci o wiele łatwiej pokonać ochotę na niezdrowe i tuczące produkty.

News Tags