Jak walczyć ze stresem?

23-01-2014 | Posted by Natalia

Aby nie pozwolić sobie przegrać walki ze stresem i ograniczyć jego negatywne skutki, poznaj 10 praktycznych rad, które pomogą Ci go pokonać.

Postęp cywilizacyjny, rosnące tempo życia, wymagania stawiane na każdym kroku, ograniczenia finansowe czy zdrowotne – to wszystko sprawia, że w dzisiejszych czasach jesteśmy nieustannie poddawani stresowi. Prowadzi to do strachu przed przyszłością, rozdrażnienia, poczucia bezradności. Dodatkowo może pojawić się bezsenność czy częstsze choroby. Aby nie pozwolić sobie przegrać ze stresem i ograniczyć jego negatywne skutki, poznaj 10 praktycznych rad, które pomogą Ci z nim walczyć:

1. Dowiedz się, co Cię stresuje

Aby móc walczyć ze stresem, bardzo ważne jest, by odkryć jego źródło. Wiedza na temat przeciwnika kierunkuje nasze działania i ułatwia pokonanie go.

2. Pozbądź się niepotrzebnego stresu

Wielu sytuacji powodujących napięcie da się uniknąć. Odpowiednia organizacja czasu oraz dokładne planowanie działań pozwolą Ci usunąć jakże stresogenny pośpiech oraz dadzą świadomość panowania nad sytuacją, Warto również cieszyć się z każdych, nawet drobnych sukcesów, zamiast stawiać względem siebie wygórowane wymagania.

3. Pamiętaj o relaksie i drobnych przyjemnościach

Każdego dnia warto poświęcić trochę czasu na relaks. Może to być długa gorąca kąpiel, lektura interesującej książki czy też słuchanie ulubionej muzyki.

4. Panuj nad własnym oddechem

Jeżeli poczujesz, że tracisz panowanie nad sobą w stresującej sytuacji, weź głęboki wdech, zatrzymaj na chwilę powietrze w płucach, po czym wykonaj spokojny wydech. Czynność tę powtórz kilkakrotnie. W ten sposób uspokoisz swój organizm oraz pokażesz, że sytuacja jest normalna i wcale nie jest potrzebna mobilizacja do walki.

5. Spotykaj się z przyjaciółmi

Relacje towarzyskie pozwalają zapomnieć o problemach. Warto jest poprosić innych o radę, a także samemu nią służyć. Nic tak nie podbudowuje, jak świadomość bycia potrzebnym innym ludziom.

6. Pamiętaj, by się uśmiechać

Śmiech to zdrowie. W znacznym stopniu pomaga on minimalizować napięcie. Im częściej się uśmiechasz, tym lepiej jesteś postrzegany przez innych.

7. Uprawiaj sport

Wystarczy zwykła gimnastyka, jazda na rowerze, bieganie 2-3 razy w tygodniu, aby w znacznym stopniu zredukować napięcie. Poza tym wysiłek fizyczny powoduje, że w organizmie wytwarzana jest duża liczba endorfin, co sprawia, że czujesz się szczęśliwszy i jednocześnie – odporny na stres.

8. Wysypiaj się

Odpowiednia ilość snu jest bardzo ważna dla codziennej regeneracji organizmu. Gdy jesteś niewyspany, stajesz się drażliwy i bardziej podatny na stres. Warto również robić sobie kilkunastominutowe drzemki w ciągu dnia.

9. Myśl pozytywnie

Nic tak nie stresuje, jak wyolbrzymianie sytuacji i pisanie czarnych scenariuszy. Optymizm w znacznym stopniu zmniejsza lęk i pozwala uwierzyć we własne możliwości.

10. Odżywiaj się zdrowo

Często dla zabicia stresu zaczynamy objadać się słodyczami. Jednak to nie pomoże zwalczyć napięcia, a jedynie spowoduje dodatkowe problemy, takie jak złe samopoczucie czy przybieranie na wadze. Dobrze zbilansowana dieta i regularne posiłki sprawią, że będziesz zdrowszy, a co za tym idzie – gotowy na walkę z codziennymi problemami.

News Tags