Jak stres zabija Cię od środka? Poznaj 5 prostych kroków do osiągnięcia równowagi!

26-03-2018
Stres jest fizjologiczną reakcją organizmu na sytuacje, które są dla nas nieprzyjemne lub powodują, że czujemy się niekomfortowo. O ile krótkotrwały stres może przynieść pozytywne efekty w postaci np. większej mobilizacji i szybszego wypełnieniapowierzonych zadań, o tyle długotrwały stres jest dosłownie naszym cichym zabójcą.

Jak stres wpływa na nasz organizm?

 
Stres to nie tylko chwilowe uczucie. To szereg reakcji zachodzących w naszym organizmie, które mogą mieć bardzo poważne konsekwncje dla naszego zdrowia.
 
1) Choroby serca i układu krążenia
Choroby serca i dolegliwości układu krążenia są jednymi z najczęstszych schorzeń cywilizacyjnych. Wśród czynników zwiększających prawdopodobieństwa wystąpienia miażdżycy lub nadciśnienia czołowe miejsce zajmuje stres. Przyśpieszony oddech i bicie serca oraz podniesiony poziom ciśnienia i glukozy we krwi to najczęstsze objawy towarzyszące stresowi. Naukowcy udowodnili, że przedłużający się wysoki poziom stresu jest także jedną z kluczowych przyczyn zawałów serca.
 
2) Stany zapalne
Czy wiesz, że przewlekły stres nie tylko zwiększa ryzyko zawału, ale także wywołuje stany zapalne w organizmie? W praktyce oznacza to, że w naszym ciele zachodzą reakcje autoagresywne ( prowadzące do chorób autoimmunologicznych np. choroba Hashimoto, przewlekła białaczka limfatyczna, zapalenie jelita grubego, bielactwo. Specjaliści podkreślają, że kluczową rolą w profilaktyce chorób autoimmunologicznych jest odpowiedni wypoczynek i odżywienie organizmu.
 
3) Osłabienie układu odpornościowego
Osoby zestresowane częściej zapadają na przeziębienie i różnego rodzaju infekcje. Jest to spowodowane zmniejszeniem liczby komórek odpornościowych we krwi. Zaburzenia hormonalne wywołane stresem nie tylko przyczyniają się do rozwoju licznych chorób, ale także odbierają naszemu ciału możliwość obrony przed zewnętrznymi czynnikami zagrażającymi naszemu zdrowiu.
 
4) Brak efektów odchudzania
Stosujesz restrykcyjną dietę, wylewasz ósme poty na siłowni, a waga ani drgnie? To może być objaw podwyższonego poziomu kortyzolu we krwi. Kortyzol to hormon, który wraz z adrenaliną wydziela się podczas stresujących sytuacji. Jego zadaniem jest przygotowanie organizmu do przetrwania w trudnych warunkach. Jednym z przejawów adaptacji do niesprzyjających okoliczności jest obniżenie podstawowego tempa przemiany materii. Nasze ciało broni się w ten sposób przed zagrażającym mu brakiem pożywienia. Ta pozostałość po prehistorycznych przodkach może skutecznie uniemożliwić Ci osiągnięcie wymarzonej figury. Jeżeli chcesz schudnąć, powinieneś odpocząć!
 
5) Problemy z koncentracją i rozdrażnienie
Stres rujnuje nie tylko Twoje zdrowie, ale także życie osobiste. Natłok obowiązków w pracy, goniące Cię terminy, redukcje etatów... Bez względu na przyczynę stres wpływa na każdą sferę
Twojego życia. W pracy nie możesz się skoncentrować, dlatego swoje obowiązki wykonujesz powoli i z błędami, co paradoksalnie jeszcze bardziej zwiększa poziom Twojego zdenerwowania. Wracasz do domu zmęczony i rozdrażniony, nie masz ochoty na rozmowę z partnerem/ partnerką, o zabawie z dzieckiem nie mówiąc. W ten sposób nie da się funkcjonować na dłuższą metę!
 

Jak radzić sobie ze stresem? Istnieje kilka sprawdzonych, prostych i naturalnych sposobów na pokonanie stresu.

Należą do nich:
 
1. Sen
Sen jest jedną z najważniejszych potrzeb naszego organizmu. Jego brak skutkuje ogólnym rozbiciem, zmęczeniem i obniżeniem odporności. Postaraj się przesypiać minimum 8 h w ciągu doby, a na pewno poczujesz się bardziej zrelaksowany i wypoczęty.
 
2. Ćwiczenia oddechowe
Nie musisz być mistrzem jogi, aby wykonywać efektywne, proste ćwiczenia oddechowe. Jedną z najlepszych technik jest tzw. Sama Vritti, czyli po prostu równe, świadome oddychanie. Praktykowane przed snem poprawia jego jakość i uspokaja. Jak to zrobić? Wdychaj powietrze nosem, licząc przy tym od 1 do 4, następnie wypuść powietrze w tym samym tempie. Gdy poczujesz się pewnie, stopniowo zwiększaj zarówno długość wdechu, jak i wydechu. Naukowcy potwierdzają, że techniki oddechowe uspokajają zarówno ciało, jak i umysł.
 
3. Aktywność fizyczna
Nie ma nic lepszego niż rozprostowanie nóg po całym dniu spędzonym za biurkiem. Znajdź swój ulubiony rodzaj aktywności fizycznej i ruszaj na trening minimum 3 razy w tygodniu. Już po tygodniu regularnej aktywności fizycznej poczujesz się psychicznie odprężony. Każda aktywność to większy poziom serotoniny, hormonu szczęścia. Paradoksalnie zmęczenie po wysiłku fizycznym daje więcej energii do życia!
 
4.Relaks
Codziennie znajdź minimum 15 minut, które poświęcisz samemu sobie. Zrób gorącą kąpiel, obejrzyj odcinek ulubionego serialu, poczytaj lub po prostu odpręż się na kanapie. Poświęć ten czas na to, co najbardziej lubisz!
 
5. Herbaty ziołowe i suplementy
Sięgnij po pomoc płynącą z natury! Ziołowe herbaty i suplementy to doskonały sposób na zminimalizowanie objawów stresu. Które produkty wybrać? Zwróć uwagę na ich skład!Ziołowe preparaty powinny zawierać wyciągi i ekstrakty z takich roślin, jak:
 
- zielona herbata
- różeniec górski
- melisa
- mięta pieprzowa
- chmiel .
 
Warto, żeby suplementy były wzbogacone o witaminy i minerały, szczególnie magnez i kompleks witamin z grupy B. My polecamy suplement diety Silne Nerwy. Klienci stosujący Silne Nerwy opowiadają, że w łagodny sposób wycisza organizm, ale nie powoduje senności.

Silne Nerwy NOWOŚĆ
Silne Nerwy NOWOŚĆ

Kapsułki, które pomagają w stresujących sytuacjach.

32,40 zł