Jak skutecznie schudnąć, nie stosując diety?

Jak skutecznie schudnąć, nie stosując diety?

13-02-2015 | Posted by Natalia

Chcesz schudnąć, ale nie dla Ciebie są drakońskie diety? Wcale nie musisz ich stosować! Wystarczy, że wprowadzisz do swojego jadłospisu kilka zmian, dzieki którym skutecznie i raz na zawsze pożegnasz się ze zbędnymi kilogramami:

1. Na czczo wypij szklankę letniej wody z sokiem z cytryny i czarnego bzu lub granatu (2 łyżki) + łyżeczką tranu lub oleju lnianego (genialnie pomaga na zaparcia i wzmacnia organizm).

2. Na czczo możesz również wypić napar z imbiru, miodu i soku z cytryny: imbir zetrzyj (1 łyżkę), zalej gorącą wodą i parz przez ok. 30-40 minut pod przykryciem. Dodaj sok z połowy cytryny i łyżeczkę miodu (np. lipowego). Napar ten świetnie podkręca metabolizm i podnosi odporność.

3. Jedz co 3-4 godziny (5 małych posiłków lub 3-4 posiłki - ich ilość dobierz w zależności od tego, jak wcześnie wstajesz i jak późno kładziesz się spać).

4. Śniadanie jedz do godziny od wstania, po około 30 minutach po wypiciu wody.

5. Nie pij mleka, szczególnie jeśli masz problemy ze wzdęciami i z cerą.

6. Owoce jedz tylko do południa, np. na śniadanie lub drugie śniadanie (ok. 300 g).

7. Ogranicz cukier, napoje słodzone i gazowane. Pij wodę mineralną z cytryną, herbaty (białe, czerwone, zielone) i zioła bez cukru (np. pokrzywa, czystek).

8. Węglowodany dodawaj do dwóch posiłków dziennie. Niech owoc będzie jedną porcją węglowodanów, drugą zaś pieczywo żytnie na zakwasie, kasza (jaglana, gryczana), komosa ryżowa, amarantus lub ryż.

9. Nabiał - np. jogurty naturalne, kefiry, maślanki, sery białe (kozie, owcze, krowie) - jedz maksymalnie w jednym posiłku dziennie.

10. Kolację jedz na 2-3 godziny przed snem. Najlepiej, aby składały się na nią białko i warzywa.

11. Wybieraj następujące tłuszcze: na zimno: olej lniany, oliwa z oliwek, olej rzepakowy (do sałatek surówek, warzyw) - z pierwszego tłoczenia, nierafinowane. Na ciepło (do smażenia, pieczenia gotowania): masło klarowane lub olej kokosowy.

Woda - Twój największy sojusznik

Gdy chudniesz, toksyny magazynowane w tkance tłuszczowej zaczynają się uwalniać. Aby skutecznie usuwać je z organizmu, połowę spożywanych płynów powinna stanowić woda mineralna lub mineralizowana. Woda źródlana nie zawiera odpowiedniej ilości pierwiastków i powoduje ich wypłukiwanie. Najlepsze są wody, które na etykiecie posiadają adnotację: ogólna mineralizacja > 600 mg/l.

Kawa i mocna herbata mają właściwości moczopędne, więc nie liczy się do ogólnego bilansu spożytych płynów (trzeba je „wyzerować” szklanką wody). Najlepiej jest całkowicie zrezygnować z kawy. Jest ona prozapalna, odwadnia oraz wypłukuje magnez i wapń z organizmu. Jeżeli zaś lubisz herbaty, to wybieraj tylko owocowe, zielone, czerwone i białe bez cukru. Czarna herbata również jest prozapalna.

Możesz też pić ziołowe herbatki, np. czystek, rumianek, miętę i pokrzywę. A jeśli chcesz urozmaicić smak wody, dodaj do niej listki świeżej mięty, sok z cytryny, sok z aloesu, z limonki, z jagód acai lub z grejpfruta.

Pij, zanim poczujesz pragnienie!

Należy pić 1 litr na ok. 25 kg należnej masy ciała. Jeśli więc ważysz np. 65 kg, musisz wypić ok. 2,5 l płynów dziennie. To minimum 8 szklanek (po 250 ml) wody mineralnej, herbaty (białe, czerwone, owocowe) lub ziół. Reszta płynów będzie pochodziła z owoców, zup i innej żywności.

W ciągu dnia powinno to wyglądać następująco: na czczo przegotowana woda z cytryną, między posiłkami woda, herbaty i zioła, natomiast wieczorem (na około godzinę przed snem) szklanka wody z cytryną (maksymalnie 1 szklanka płynów naraz).

News Tags