Jak przetrwać święta i nie przytyć?

Jak przetrwać święta i nie przytyć?

28-03-2018

Święta to wyzwanie dla każdego łakomczucha. Na stole mnóstwo pyszności – jak tu się nie skusić? W efekcie 2 dni świąt oznaczać może nawet kilka kilogramów więcej na wadze! Co robić? Jak się bronić? Śpieszymy z pomocą!

  1. Bądź wybredna co do potraw

Próbowanie wszystkiego, co stoi przed Tobą, to naprawdę nie jest najlepszy pomysł. Przyjrzyj się wszystkim potrawom i zdecyduj, na co masz największą ochotę. Czego dawno nie jadłaś? Jaki smak sprawi Ci radość?

  1. Zrezygnuj z tego, co jesz na co dzień

Czy naprawdę musisz przegryzać każdą potrawę kromką chleba? Chleb to porcja czystych węglowodanów, które sprawiają, że za chwilę masz ochotę na więcej! Zamiast kromeczki mącznego produktu sięgnij po kilka plasterków świeżego pomidora czy innych warzyw.

  1. Warzywa zawsze dobre

Uwielbiasz sałatkę jarzynową? To świetnie! Warzywa zawierają dużo błonnika, który pozwala utrzymać uczucie sytości na dłużej. Są lekkostrawne i dostarczają wielu cennych substancji odżywczych. 

  1. Białko służy utrzymaniu sylwetki

Jaja, pieczone mięsa  – te świąteczne potrawy możesz jeść bez wyrzutów sumienia. Białko syci na długo i pobudza metabolizm do szybszej pracy. Pomaga też kontrolować poziom cukru we krwi. To ważne, ponieważ spadek cukru oznacza nagły i trudny do powstrzymania napad głodu!

  1. Picie równie ważne

Zrezygnuj ze słodzonych napojów (gazowanych oraz soków). Zamiast tego wybierz wodę, herbatę lub zioła, które doskonale wesprą pracę wątroby. Może być popularna i łatwo dostępna mięta. Uważaj jednak, aby nie popijać posiłków! Po filiżankę herbaty sięgnij minimum pół godziny po jedzeniu.

  1. Nie gotuj dla armii

Czy w świętach naprawdę chodzi o to, żeby jeść? To czas, aby zwolnić, pobyć z bliskimi, odpocząć – na tym skoncentruj swoje myśli. Jak kończy się świąteczne gotowanie? Jeszcze przez kilka dni po świętach dojadasz babki i mazurki, fundując sobie dodatkowe porcje kalorii i węglowodanów (pamiętasz, co piszemy w punkcie 2?).

  1. Spacer zawsze dobry!

Idź na spacer. Nieważne kiedy. To może być poranny rozruch lub wieczorny spacer po całodniowym obżarstwie. Poruszaj się. Pozwól organizmowi spalić nadmiar zjedzonych kalorii. Zrób kilka skłonów, wymachów, przysiadów.  Od razu poczujesz się lepiej!

  1. Sprawdzone metody 

Aby uniknąć lub przeciwdziałać wzdęciom, pozbyć się uczucia ciężkości, pomóc wątrobie przetrawić zbyt dużą ilość jedzenia i pozbyć się kłopotów trawiennych, sięgnij po sprawdzone środki. Hepafar to naturalny suplement diety, który zawiera składniki o udowodnionym działaniu na funkcje trawienne i pracę wątroby. Dzięki temu nie tylko pomaga czuć się lekko, ale także korzystnie wpływa na kontrolę masy ciała.