Jak na zawsze pozbyć się tkanki tłuszczowej z brzucha?

03-07-2015 | Posted by Natalia

Zdrowe odżywianie i regularna aktywność fizyczna pomagają pozbyć się zbędnych kilogramów - to wie każdy. Ale może się okazać, że mimo skutecznego odchudzania nie udało Ci się pozbyć tkanki tłuszczowej z okolicy talii i cały czas masz odstający brzuch. Poniżej znajdziesz trzy sposoby, dzięki którym raz na zawsze pożegnasz się ze znienawidzoną oponką.

Co jeść i czego unikać?

Przyjrzyj się uważnie temu, co jesz, ale także swojemu trawieniu. Twój brzuch może wydawać się duży wcale nie z powodu nagromadzonej tam tkanki tłuszczowej, ale przez resztki pokarmu i gazy znajdujące się w przewodzie pokarmowym. Jeśli nie spożywasz wystarczająco dużo błonnika (ok. 25-30 g dziennie), może to powodować zaparcia i wzdęcia. Staraj się więc uzupełniać swój jadłospis o świeże warzywa i owoce, ponieważ zawierają one ten cenny dla Twojego organizmu składnik.

Z drugiej strony nadmierne spożywanie błonnika i żywności zawierającej rośliny strączkowe, brokuły, jabłka czy pełnoziarnisty chleb również może przyczynić się do zwiększenia objętości brzucha i kłopotliwych wzdęć. Jeśli zauważysz u siebie tę przypadłość, staraj się unikać takiej żywności. Dodawaj też do swoich posiłków jagody i borówki, które dodatkowo przyspieszają spalanie tkanki tłuszczowej.

Nie zapominaj o ćwiczeniach kardio

Chcesz wyszczuplić brzuch, więc codziennie robisz brzuszki? Błąd! Te ćwiczenia wcale nie spalą tkanki tłuszczowej z tego miejsca. Zastąp więc je bieganiem, pływaniem, jazdą na rowerze, rolkach i innymi ćwiczeniami typu kardio. Badania dowiodły, że to właśnie one pozwalają najszybciej pozbyć się tłuszczu. Pamiętaj jednak, że żaden trening nie spali go tylko z jednej, wybranej przez Ciebie partii ciała. To, która z nich zostanie wyszczuplona najszybciej, jest niestety uwarunkowane genetycznie. Zamiast więc liczyć na odchudzenie samego brzucha, lepiej jest uzbroić się w cierpliwość i popracować nad wymarzonym wyglądem całego ciała.

Siłownia - Twój najlepszy przyjaciel

Jeśli chcesz mieć szczupłe i jędrne ciało, niezbędny okaże się również trening siłowy. Ćwiczenia kardio sprawią, że pozbędziesz się tkanki tłuszczowej, ale Twoja skóra przestanie być napięta (w skrajnych przypadkach i po utracie większej wagi stanie się obwisła), a cellulit nie zniknie. Tu pomoże Ci trening siłowy, najlepiej z obciążeniem. Wykonasz go z łatwością podczas zajęć grupowych nastawionych na wzmacnianie i rzeźbienie mięśni, na siłowni, a nawet w domu (dzięki dostępnym w internecie filmikom).

Obawiasz się siłowni, bo nie wiesz, jak ćwiczyć na tych wszystkich skomplikowanych maszynach? Poproś o pomoc pracującego tam trenera - wystarczy jedna wizyta, aby rozplanować swój trening i pozbyć się swoich obaw. A Twoje ciało szybko odwdzięczy Ci się wymarzonym płaskim brzuchem i jędrną skórą :)

News Tags