Jak uniknąć kaca?

18-01-2018

Alkohol jest używką, która towarzyszy nam na codzień. Chętnie sięgamy po kieliszek wina do kolacji, ze znajomymi wychodzimy na drinka, a przy wieczornym seansie filmowym sączymy piwo. Urodziny koleżanki, parapetówka u znajomych, imieniny cioci, czy rocznica ślubu rodziców to doskonałe okazje żeby napić się kieliszka wódki - oczywiście za zdrowie świętującego. Symboliczne ilości alkoholu nie są szkodliwe, jednak zdarza się, że przesadzimy i wypijemy więcej niż zamierzaliśmy. Alkoholowe szaleństwo kończy się wówczas bólem głowy i kacem. Sprawdź, jak uniknąć przykrych dolegliwości następnego dnia po dobrej zabawie.

1.Pij dużo wody 

 

Jeżeli spożywasz alkohol, staraj się równolegle pić dużo wody, niesłodzonej herbaty, świeżo wyciskanych soków owocowych i warzywnych. Dzięki temu na bierząco uzupełnisz minerały i elektrolity, a także unikniesz odwodnienia i męczącego pragnienia w dniu następnym. 

 

2. Nie pij na pusty żołądek 

 

Nigdy nie idź na imprezę bez obiadu. Posiłek bogaty w tłuszcz spowalnia wchłanianie i trawienie alkoholu, dzięki czemu wolniej się upijesz i następnego dnia będziesz mieć mniejszego kaca. 

 

3. Nie mieszaj alkoholi

 

Ne mieszaj różnych gatunków alkoholi, a jeżeli już musisz to zrobić to pamiętaj, aby imprezę zaczynać od napojów najsłabszych a kończyć na najmocniejszych. 

 

4. Następnego dnia 

 

Następnego dnia po zakrapianej imprezie staraj się spać jak najdłużej, ponieważ organizm pod wpływem alkoholu ma problem z osiągnięciem fazy snu pozwalającej na pełen odpoczynek i regenerację organizmu. Śniadanie postaraj się zjeść jak najbardziej wartościowe - z dużą zawartością białka i tłuszczu. Jeżeli czujesz się odwodniony i osłabiony sięgnij po naturalny napój izotoniczny - wodę kokosową. Dobrym pomysłem jest też lekki wysiłek fizyczny np. spacer, który pomoże Twojemu organizmowi pobyć się zalegających w nim toksyn.