Jak codziennie dostarczać organizmowi o 500 kalorii mniej - 25 sposobów

04-07-2014 | Posted by Natalia

Jeśli będziesz działać odpowiednio, możesz bez większego wysiłku zmniejszyć swoje dzienne spożycie kalorii o nawet 500 kcal i dzięki temu szybciej schudnąć. Poznaj 25 prostych sposobów, które Ci to umożliwią.

1. Unikaj jedzenia przed telewizorem. Wtedy zazwyczaj zjadamy więcej niż powinniśmy i niż potrzebuje nasz organizm, a nawet mamy tendencję do przejadania się. Oglądając ulubiony serial, o wiele łatwiej jest zjeść dodatkowe 500 kalorii, które potem niezwykle trudno będzie spalić. Posiłki spożywaj więc najlepiej w kuchni lub jadalni - tam, gdzie Twoja uwaga nie będzie skupiona na czymś innym.

2. Wybieraj mniejsze talerze. Ta sama porcja na dużym talerzu wydaje się o wiele mniejsza i mniej sycąca, przez co mamy tendencję do nakładania większej ilości jedzenia. Dzięki temu prostemu trikowi można zjeść nawet 20-25% mniej i tym samym znacznie zmniejszyć liczbę spożytych kalorii.

3. Jedz sałatki bez sosów. Pozornie zdrowa i lekka sałatka znacznie zmienia swoją kaloryczność, kiedy dodamy do niej sos. O wiele zdrowiej jest polać warzywa odrobiną oliwy z oliwek lub świeżo wyciśniętym sokiem z cytryny. Gotowe sosy zawierają wiele konserwantów, soli, która zatrzymuje wodę, a także zawierają dużo kalorii. Kiedy zrezygnujesz z tego dodatku, z łatwością ograniczysz dzienną ilość dostarczanej organizmowi energii.

4. Zrezygnuj z napojów gazowanych. Zawierają one mnóstwo cukru, syropu fruktozowego i niepotrzebnych kalorii. Wystarczy wypić pół litra takiego napoju dziennie, aby przekroczyć dzienny limit kaloryczny i mieć problem z dodatkowymi kilogramami.

5. Staraj się jak najczęściej spacerować. Przyczynia się to do szybszego spalania kalorii, poprawia krążenie i dotlenienie organizmu. Podczas spaceru nie możemy też zajrzeć do lodówki i pochłonąć z nudów kolejnych kanapek, dzięki czemu mamy ograniczoną możliwości podjadania.

6. Spożywaj mniej tłuszczów. Orzechy włoskie, migdały czy fistaszki są zdrowe, ale zawierają sporo kalorii. Zamiast więc pochłaniać całą paczkę naraz, spróbuj zjadać mniejszą ilość - wystarczy garść orzechów dziennie. Wybieraj też ekologiczne orzechy, które nie są solone oraz nie mają dodatkowej panierki czy czekoladowej polewy.

7. Pij kawę bez dodatków. Słodkie syropy, cukier i śmietanka mogą zwiększyć kaloryczność tego napoju nawet o ponad 500 kalorii. Zamiast frappe warto więc wybierać espresso. Można też słodzić napoje ksylitolem, któy zawiera do 40% mniej kalorii niż cukier. 

8. Nie jedz gotowego popcornu. Średnia porcja prażonej kukurydzy zawiera bowiem ok. 1000 kalorii. Dodatkowo jest wzbogacona o konserwanty, sól i sztuczne wzmacniacze smaku. Staraj się więc unikać tej przekąski, nawet kiedy jesteś w kinie. Możesz też sama przygotować ekologiczną, prażoną kukurydzę

9. Zadbaj o odpowiednią ilość snu. Badania pokazały, że ludzie, którzy się nie wysypiają, intensywniej odczuwają głód w ciągu dnia i przez to jedzą więcej. Dzieje się tak, ponieważ następuje u nich podwyższenie poziomu greliny, czyli hormonu głodu.

10. Jeśli nie możesz oprzeć się słodyczom, jedz ich mniejsze porcje. Wystarczy jedno ciastko lub dwie kostki gorzkiej czekolady, aby zaspokoić ochotę na coś słodkiego. Dzięki temu znacznie ograniczysz liczbę zjadanych kalorii, Twój żołądek ulegnie też skurczeniu, a trawienie stanie się szybsze. Możesz też wybrać naturalne, ekologiczne słodycze

11. Wyeliminuj ze swojego jadłospisu czipsy i inne przekąski. Czasem wydaje się nam, że zjedliśmy mało, bo tylko trzy posiłki, ale nie pamiętamy o paluszkach, chrupkach i ciastkach pochłanianych między nimi. Aby uświadomić sobie, ile tak naprawdę jesz, zacznij to wszystko spisywać - nawet jeśli będzie to jeden kęs ciasta koleżanki. Kaloryczne przekąski można też z powodzeniem zastąpić zdrowymi zamiennikami

12. Unikaj owocowych jogurtów. Zawierają one bardzo dużo cukru, sztucznych wzmacniaczy smaku, a także sporo kalorii. Spróbuj przyrządzić je samodzielnie - zmiksuj z jogurtem naturalnym ulubione owoce. Aby taki deser był słodszy, możesz dodać trochę ksylitolu.

13. Ogranicz porcje ziemniaków, ryżu i makaronu. Jedna filiżanka makaronu zawiera ok. 220 kalorii. Jeśli ugotujesz go więcej, a następnie połączysz z mięsem i sosem, taki obiad dostarczy Ci aż 1000 kalorii! Pamiętaj, że zwykły, pszenny makaron można zastąpić makaronem bezglutenowym

14. Spróbuj kończyć posiłek, kiedy poczujesz, że Twój głód został zaspokojony, nawet jeśli Twój talerz nie będzie jeszcze pusty. Zachowaj niezjedzoną do końca żywność na później, dzięki czemu uda Ci się ograniczyć ilość spożytych kalorii.

15. Uważaj, ile zjadasz zdrowej żywności. To, że jest ona zdrowa, nie znaczy, że jej nadmiar nie może spowodować przybierania na wadze. Zawsze warto zachować zdrowy umiar.

16. Nie słodź herbaty białym cukrem. Dzięki temu znacznie zmniejszysz ich kaloryczność. Jeśli pijesz ok. 4-5 filiżanek tych napojów dziennie, rezygnacja z cukru znacznie zmniejszy liczbę spożytych kalorii.

17. Tańcz! Dwie godziny zabawy na parkiecie umożliwią spalenie ponad 500 kalorii. Dzięki temu zabawa z przyjaciółmi przyczyni się do zgubienia zbędnych kilogramów.

18. Zaopatrz się w wagę kuchenną. Ważenie tego, co jesz, skutecznie przyczyni się do kontrolowania liczby spożytych kalorii i ułatwi odchudzanie. Czasem może okazać się, że zaledwie kilka plasterków wędliny waży tak dużo, a cała miska sałatki ma tak małą wagę.

19. Uważaj na to, co zamawiasz w restauracji. Frytki do obiadu, smażone mięso i desery znacznie utrudnią Ci odchudzanie, nawet jeśli spożywasz je tylko od czasu do czasu. Staraj się wybierać dania z ryżem, produkty grillowane i sałatki bez dodatkowych sosów.

20. Sprzątaj przez co najmniej dwie i pół godziny. Mycie okien, zmywanie naczyń, odkurzanie i wszystkie inne prace porządkowe wykonywane przez co najmniej tyle czasu pozwolą Ci na spalenie ponad 500 kalorii.

21. Wybieraj kozi ser zamiast tradycyjnego sera żółtego. Około 100 g takiego "zamiennika" ma zaledwie 250 kalorii, podczas gdy taka sama ilość żółtego sera to ponad 400 kalorii.

22. Uważaj na lody. Są one słodkościami, które nie zawierają dużo kalorii, ale kiedy dodasz do nich ulubioną polewę, bitą śmietanę, posypkę czy wafelek, kaloryczność takiego deseru wzrasta kilkukrotnie! Kiedy więc masz już ochotę na lodowy przysmak, wybieraj owocowe sorbety lub zrób taki deser samodzielnie. 

23. Uważaj na mleko, które pijesz. Kubek zwykłego mleka ma ok. 149 kalorii, podczas gdy to odtłuszczone zawiera zaledwie 86 kalorii. Jeśli więc nie jesteś w stanie całkowicie zrezygnować z tego dodatku do kawy czy owsianki, wybieraj mleko odtłuszczone. Możesz też zastąpić mleko napojami roślinnymi

24. Ogranicz spożycie alkoholu. Bez względu na to, czy wybierzesz piwo, wino czy wódkę, dostarczysz swojemu organizmowi bardzo dużo pustych kalorii, które trudno będzie mu spalić. Kolorowe drinki dodatkowo zawierają sporo cukru, który jeszcze bardziej zwiększa kaloryczność takich napojów.

25. Zwracaj uwagę na przyprawy, których używasz. Sól, kostki rosołowe czy gotowe mieszanki mogą znacznie utrudnić odchudzanie, ponieważ sprzyjają obrzękom i zatrzymywaniu wody w organizmie. Zamiast nich wybieraj cynamon, bazylię, oregano oraz pieprz cayenne lub ekologiczne kostki bulionowe bez glutaminianu sodu. Dzięki temu przyspieszysz trawienie i spalisz więcej kalorii.

News Tags