4 powody, dla których nie możesz schudnąć

4 powody, dla których nie możesz schudnąć

27-03-2015 | Posted by Natalia

Wszyscy wiemy, że objadanie się i niezdrowy tryb życia prowadzą do przybierania na wadze. Co jednak w przypadku, kiedy odżywiasz się zdrowo, ćwiczysz regularnie, a waga i tak nie chce spadać? Może temu być winny jeden z poniższych powodów:

1. Nietolerancje pokarmowe

Widzisz, że po zjedzeniu niektórych produktów czujesz się gorzej, masz więcej wyprysków lub dokuczają Ci wzdęcia, ale testy alergiczne nic nie wykazały? Mogą temu być winne nietolerancje pokarmowe. Są to niewłaściwe reakcje organizmu na żywność, które prowadzą do kłopotów z nadwagą, niedoskonałości skóry, a nawet dolegliwości układu oddechowego (np. katar), często mylonych z przeziębieniem.

Rozwiązanie: obserwuj swój organizm. Jeśli zauważysz, że po zjedzeniu niektórych produktów czujesz się gorzej, odstaw je na ok. 2 tygodnie. Gdy po tym czasie zauważysz poprawę, będzie to oznaczało, że Twój organizm nie toleruje takiej żywności. Możesz również wykonać test na nietolerancje pokarmowe i dowiedzieć się, co tak naprawdę Ci szkodzi.

2. Zbyt mało leptyny

Badania naukowe dowodzą, że hormon ten zatrzymuje uczucie głodu. Mówiąc prościej: wysyła do mózgu sygnał, że organizm nie potrzebuje więcej energii, bo jest najedzony. Jeśli poziom leptyny spada, mózg nie otrzymuje takiej wiadomości, a to prowadzi do ciągłego uczucia głodu i przejadania się żywnością, której tak naprawdę nie potrzebujesz.

Rozwiązanie: wysypiaj się! Naukowcy odkryli, że to właśnie podczas snu w organizmie regulowany jest poziom leptyny i greliny, czyli hormonu wywołującego uczucie głodu. Jeśli śpisz krócej niż 7-8 godzin i zarywasz noce, to już wiesz, dlaczego ciągle myślisz o jedzeniu i nie możesz schudnąć.

3. Zanieczyszczona wątroba

Nie wszyscy zdają sobie z tego sprawę, ale narząd ten jest źródłem wielu procesów zachodzących w naszym organizmie. Produkuje enzymy odpowiedzialne za poziom cukru we krwi, a także - co niezwykle ważne w przypadku odchudzania - zamienia tłuszcz w energię. Jeśli jednak wątroba jest zanieczyszczona, przestaje pełnić swoją funkcję, przez co metabolizm zwalnia i o wiele trudniej jest nam pozbyć się zapasów tłuszczu.

Rozwiązanie: skutecznym sposobem na usprawnienie pracy wątroby jest oczyszczenie jej z toksyn. W tym celu zrezygnuj z alkoholu, papierosów, przetworzonego jedzenia i tłustych potraw. Jedz za to więcej cebuli, kapusty, czosnku, jarmużu, brokułów i brukselki. W detoksykacji tego narządu pomoże Ci także nasz suplement Hepafar lub kompletny 30-dniowy program 30 Days Liver Detox.

4. Stres

Męczący dzień w pracy, po którym nagradzasz siebie dużą pizzą? Twoje plany weekendowe legły w gruzach, więc zasiadasz przed telewizorem z paczką czipsów? A może sąsiadka znów Cię zdenerwowała, więc odstresowujesz się całą tabliczką czekolady? Jedzenie pod wpływem emocji to jedna z głównych przyczyn nadwagi. Tak naprawdę nie czujesz głodu, ale stres powoduje, że sięgasz po kolejne niezdrowe przekąski i słodycze.

Rozwiązanie: przygotuj sobie kilka "kół ratunkowych", które w stresujących sytuacjach zastąpią Ci jedzenie. Zamiast sięgać po czipsy, idź pobiegać, weź odprężającą kąpiel, wyjdź z psem na spacer lub włącz ulubioną muzykę. Rób to, co sprawia Ci przyjemność lub pozwala się zrelaksować. Jeśli negatywne emocje mijają u Ciebie po umyciu naczyń czy ułożeniu puzzli, zrób to. Z czasem korzystanie z takich zamienników podjadania wejdzie Ci w nawyk i zaczniesz po nie sięgać mimowolnie, tak jak kiedyś po tabliczkę czekolady.

News Tags