Dlaczego nie chudniesz? Bo Twój mózg tego nie chce!

Dlaczego nie chudniesz? Bo Twój mózg tego nie chce!

03-06-2015 | Posted by Natalia

Jedną z głównych przeszkód podczas pozbywania się zbędnych kilogramów jest problem związany z motywacją. Zapewne wszystkie odchudzające się osoby, kiedy po przejściu na dietę nie widziały efektów, wracały do starych nawyków żywieniowych. Ten problem dotyka każdego z nas. My jednak pokażemy Ci, co możesz zrobić, aby motywacja nie opuszczała Cię w trakcie i po zakończeniu diety.

Nagroda za wysiłek

Wyobraź sobie sytuację, w której Twoja ciężka praca nie byłaby nagradzana w postaci uznania szefa czy współpracowników. Ciężko byłoby wtedy pracować cały czas na najwyższych obrotach i czerpać z tego przyjemność. Każdy z nas lubi dostawać informacje zwrotne, które pokazują, czy nasze działania są skuteczne. To samo tyczy się odchudzania. To normalne, że chcesz widzieć efekty. W przeciwnym wypadku Twój mózg się buntuje i podpowiada, że Twoje wysiłki nie mają sensu, nie musisz więc katować się dietą. Zamiast tego możesz zjeść kolejną kanapkę czy tabliczkę czekolady i nic się nie stanie...

Nie patrz na wagę

Specjaliści dowodzą, że jeśli dostrzegamy spadek wagi, nasze samopoczucie się poprawia. Dlatego kiedy nie widzimy efektów, szybko rezygnujemy z diety i ćwiczeń, gdyż wydają się nam niepotrzebne. Pamiętaj jednak, że nie zawsze wskazówka wagi świadczy o Twoim sukcesie w odchudzaniu. Twoją nagrodą może być także zakupienie mniejszego rozmiaru dżinsów, zmniejszenie obwodu w talii i biodrach, a także spadek poziomu tkanki tłuszczowej. Podziw w oczach innych osób jest ważniejszy niż zgubione kilogramy, których możesz nie tracić tylko dlatego, że zwiększa się Twoja masa mięśniowa.

Twoja rezygnacja z działań może być także spowodowana nudą, powtarzalnymi, monotonnymi treningami i jedzeniem cały czas tych samych produktów oraz potraw. Dlatego urozmaicaj swoją dietę, wymieniaj zjadane warzywa i rodzaje mięsa każdego dnia, a także zmieniaj plan i intensywność treningów.

Ustal sobie odpowiedni cel

Bardzo często rezygnujemy z celu, gdy nie możemy go osiągnąć, a chcemy to zrobić za wszelką cenę. Pamiętaj jednak, że w trakcie realizacji Twój cel może ulec zmianie. Nie bój się go modyfikować. To normalne, że inne, nieprzewidziane wcześniej wydarzenia mogą spowodować zmianę Twoich planów. Nie trzymaj się więc kurczowo postanowień. Zamiast tego wyznacz sobie raczej pośrednie, mniejsze cele. Gdy będziesz je stopniowo realizować, nie stracisz motywacji. I co - najważniejsze - nie myśl, że musisz cos zrobić. Pomyśl raczej o tym, co dzięki temu osiągniesz - i powtarzaj to sobie każdego dnia. Łatwiej będzie Ci wtedy wytrwać w postanowieniach.

News Tags