Dieta dobrana do Twojego typu sylwetki

Dieta dobrana do Twojego typu sylwetki

25-04-2014 | Posted by Natalia

Pewnie widzisz od dawna, że dieta, dzięki której chudną Twoi znajomi, u Ciebie nie zawsze działa. Dzieje się tak dlatego, ponieważ nie istnieje jedna metoda odchudzania skuteczna dla wszystkich ludzi. Belgijscy naukowcy odkryli nawet, że sposób pozbywania się zbędnych kilogramów zależy od konkretnego typu sylwetki. To genetyka jest odpowiedzialna za nasz wygląd i niestety nie możemy tego zmienić. Ale każdy z nas może skutecznie kontrolować swoją wagę i modelować sylwetkę dzięki odpowiedniemu odżywianiu.

Typ sylwetki: jabłko

Jeśli Twoje ciało jest podobne do jabłka, to oznacza, że masz problem z odkładaniem się tkanki tłuszczowej w jamie brzusznej i okolicach talii. Twój metabolizm jest powolny, dlatego spalanie tłuszczu również przebiega wolno. Staraj się jeść więcej owoców i warzyw bogatych w błonnik, ale także chude mięso, drób, ryby i orzechy.

Czego nie należy spożywać: cukru, tłuszczu zwierzęcego, napojów gazowanych.

Ćwiczenia odpowiednie dla Ciebie: bieganie, jazda na rolkach, jazda na rowerze.

Typ sylwetki: klepsydra

Osoby, których figura ma kształt klepsydry, gromadzą tkankę tłuszczową w całym organizmie. Mogą bardzo łatwo schudnąć poprzez ograniczenie porcji spożywanych potraw. Staraj się więc zjadać mniejsze posiłki, ale za to różnorodne i zbilansowane. Spożywaj lekkostrawne białko, jaja, pierś kurczaka, sery o niskiej zawartości tłuszczu, świeże zielone warzywa i żywność o niskim indeksie glikemicznym.

Czego musisz unikać: węglowodanów prostych, solonych orzeszków ziemnych i produktów o wysokiej zawartości tłuszczu.

Cwiczenia dla Ciebie: joga, taniec, pilates, długie spacery.

Typ sylwetki: gruszka

Ludzie, których sylwetka przypomina gruszkę, gromadzą tkankę tłuszczową w okolicach bioder, ud i pośladków, a także często zmagają się z cellulitem. Powinni spożywać mniejsze posiłki i unikać ziemniaków czy białego pieczywa. Warto wzbogacić jadłospis o pomidory i owoce, które zawierają dużą ilość wody. Pomoże to w regeneracji skóry i pozbywaniu się pomarańczowej skórki.

Czego należy unikać: chleba i produktów zbożowych, serów i słodkich mlecznych deserów, białego ryżu.

Trening dla Ciebie: bieganie, przysiady, ujędrniające ćwiczenia na dolne partie ciała.

Typ sylwetki: cegła

U osób z figurą takiego typu nie widać różnicy między obwodem bioder, klatki piersiowej i talii. Tacy ludzie zazwyczaj jedzą to, co chcą, i nie tyją lub tylko nieznacznie przybierają na wadze. Kiedy jednak tak już się stanie, powinni wzbogacić swoje menu o żywność o wysokiej zawartości białka (indyk, kurczak, cielęcina, ryby), owoce i warzywa, brązowy ryż, węglowodany złożone i awokado.

Czego unikać: nabiału, słodkich produktów, soli, gotowych mieszanek przypraw i gazowanych napojów.

Ćwiczenia dla Ciebie: pompki, bieganie, pływanie. Staraj się unikać ćwiczeń, które mogą zbyt mocno obciążyć plecy.

Polecane produkty:

Nowość! SlimGo Sugar Blocker z dostawą GRATIS

Uniemożliwia wchłanianie cukru z żywności i odkładanie się go pod postacią zbędnej tkanki tłuszczowej.

Zamów tutaj >>

Nowość! SlimGo Carb Blocker z dostawą GRATIS

Hamuje wchłanianie węglowodanów z żywności i odkładanie się ich pod postacią zbędnej tkanki tłuszczowej

Zamów tutaj >>

News Tags