Dieta dostosowana do typu sylwetki

25-09-2018

Nie istnieje dieta uniwersalna dla wszystkich. To, co służy jednej osobie, może szkodzić innej, dlatego sposób odżywiania powinien być dopasowany do indywidualnych predyspozycji. Belgijscy naukowcy odkryli, że aby dieta odchudzająca była skuteczna, musi odpowiadać ... typowi sylwetki! Okazuje się, że budowa ciała determinuje w jaki sposób powinniśmy się odżywiać, aby osiągnąć (i utrzymać!) szczupłą sylwetkę. W artykule przedstawimy najpopularniejsze typy figur oraz dopasowane do nich sposoby kontroli wagi i modelowania sylwetki.

Typ sylwetki: jabłko

Jeśli ciało jest podobne do jabłka, to oznacza, że ma problem z odkładaniem tkanki tłuszczowej w jamie brzusznej i okolicach talii. Osoby o takiej figurze mają wolny metabolizm, dlatego spalanie tłuszczu w ich przypadku również przebiega powoli. Aby schudnąć, osoby o tym typie sylwetki powinny jeść więcej owoców i warzyw bogatych w błonnik, a  także chude mięso, drób, ryby i orzechy.

Produkty zakazane: cukier, tłuszcz zwierzęcy, napoje gazowane.

Zalecane ćwiczenia: bieganie, jazda na rolkach, jazda na rowerze.

Typ sylwetki: klepsydra

Osoby, których figura ma kształt klepsydry, gromadzą tkankę tłuszczową w całym organizmie. Dobrą informacją jest to, że mogą bardzo łatwo schudnąć poprzez ograniczenie porcji spożywanych potraw. Wystarczy, że będą zjadać mniejsze posiłki, ale za to różnorodne i zbilansowane.

Produkty zalecane: białko, jaja, pierś kurczaka, sery o niskiej zawartości tłuszczu, świeże zielone warzywa i żywność o niskim indeksie glikemicznym.

Produkty, których lepiej unikać: węglowodany proste, solone orzeszki ziemne i produkty o wysokiej zawartości tłuszczu.

Zalecane ćwiczenia: joga, taniec, pilates, długie spacery.

Typ sylwetki: gruszka

Ludzie, których sylwetka przypomina gruszkę, gromadzą tkankę tłuszczową w okolicach bioder, ud i pośladków, a także często zmagają się z cellulitem. Aby schudnąć, powinni spożywać mniejsze posiłki i unikać ziemniaków, białego pieczywa oraz makaronów.

Produkty zalecane: pomidory i owoce, które zawierają dużą ilość wody. Spożywanie takich produktów, pomoże w regeneracji skóry redukcji cellulitu.

Produkty, których lepiej unikać: chleb i produkty zbożowe, ser i mleczne desery, biały ryż.

Zalecane treningi: bieganie, przysiady, ujędrniające ćwiczenia na dolne partie ciała.

Typ sylwetki: cegła

U osób z figurą takiego typu nie widać różnicy między obwodem bioder, klatki piersiowej i talii. Tacy ludzie zazwyczaj jedzą to, co chcą, i nie tyją lub tylko nieznacznie przybierają na wadze. Kiedy jednak tak już się stanie, powinni wzbogacić swoje menu o żywność o wysokiej zawartości białka (indyk, kurczak, cielęcina, ryby), owoce i warzywa, brązowy ryż, węglowodany złożone i awokado.

Produkty, których lepiej unikać: nabiał, słodkie produkty, sól, gotowe mieszanki przypraw i gazowane napoje.

Zalecane ćwiczenia: pompki, bieganie, pływanie. 

Polecany produkt: 

Garcinia Ultra 1000 to sprawdzone, naturalne wsparcie procesu odchudzania dla wszystkich – bez względu na typ sylwetki! 

2 składniki o działaniu potwierdzonym naukowo – Garciia Cambogia + zielona kawa: 

  • hamują odkłądanie tkanki tłuszczowej 
  • regulują apetyt i zapobiegają podjadaniu 
  • wspierają przemianę tłuszczu w energię.