Dieta alkaliczna - dlaczego warto?

Dieta alkaliczna - dlaczego warto?

14-11-2014 | Posted by Natalia

Niektórzy eksperci uważają, że nasze zdrowie i równowaga w organizmie zależą od odpowiedniego pH. Lekarze twierdzą natomiast, że jest to nawet sprawa życia i śmierci.

Jak sprawdzić swoje pH?

Mianem pH określa się stężenie jonów wodorowych w organizmie. Jest mierzone zakresem od 1 do 14. Za neutralne uważa się pH wynoszące 7, mniejsze nazywane jest kwaśnym, zaś większe - zasadowym. Idealne pH naszego organizmu jest lekko zasadowe i wynosi ok. 7,45-7,30. Możesz samodzielnie sprawdzić, ile ono wynosi - pomoże Ci w tym papierek lakmusowy, na który należy nanieść ślinę. Zrób to rano, na czczo, przed śniadaniem, a dowiesz się, jakie pH ma Twoje ciało.

Czym grozi zbyt kwaśne pH?

Niestrawność, nudności i wzdęcia to tylko niektóre z objawów, jakie towarzyszą zakwaszeniu organizmu. Zaburza ono również pracę trzustki, zwiększa ryzyko chorób serca, przeziębień, a nawet zapalenia oskrzeli czy astmy. Powoduje też uszkodzenie stawów, stany zapalne skóry (wypryski i inne niedoskonałości), osłabienie układu nerwowego, a także utrudnia regenerację mięśni po wysiłku fizycznym.

Jak zmienić pH organizmu?

Aby zmienić swoje pH, musisz zastosować odpowiednią dietę i regularne ćwiczenia. Alkaliczna żywność zapewni Twojemu organizmowi równowagę, pomoże schudnąć oraz uniknąć wielu dolegliwości, takich jak zapalenie stawów, cukrzyca itd. W tym celu przede wszystkim unikaj żywności, która wpływa na kwaśne środowisko w Twoim ciele. Zamiast tego wybieraj produkty z odczynem zasadowym i staraj się prowadzić dowolnie wybraną aktywność fizyczną.

Produkty kwasowe

Tej żywności warto unikać, aby nie zakwasić organizmu: czekolada, biały i brązowy cukier, kukurydza, ryż, orzeszki ziemne, jagody, biała mąka, ser, mleko, wołowina, wieprzowina, indyk, kurczak, piwo, kawa, kukurydza, ryż.

Produkty zasadowe

To dzięki nim przywrócisz swojemu organizmowi właściwe pH i unikniesz wielu dolegliwości: woda z cytryną, ziołowe herbaty, oliwa z oliwek, olej lniany, migdały, arbuzy, grejpfruty, jabłka, daktyle, cukinia, seler, cebula, ziemniaki, świeży szpinak, szparagi, winogrona.

News Tags