Detoks cukrowy. Rzuć cukier i chudnij!

12-09-2019

Czy wiesz, że rafinowany cukier jest dla naszego ciała równie uzależniający co kokaina? Najnowsze badania dowodzą, że nagłe odcięcie cukru od diety skutkuje symptomami bardzo zbliżonymi do zespołu abstynencji. Osoby przechodzące cukrowy detoks borykają się z uczuciem niepokoju, zmęczeniem, drażliwością i spadkiem nastroju.

Jak odstawić cukier?

Im więcej słodyczy jesz, tym częściej masz na nie ochotę. W drugą stronę jest podobnie i warto to wykorzystać – im mniej cukru w Twojej diecie, tym rzadziej o nim myślisz.

  • Zrezygnuj ze słodzenia kawy i herbaty,
  • Odstaw słodycze,
  • Sprawdzaj składy produktów! Zwłaszcza jogurtów, soków owocowych, gotowych sosach i daniach do mikrofalówki.

Załóż sobie realistyczny cel. 30 dni bez cukru może się nie udać, dlatego na początek warto postawić przed sobą skromniejszy cel, np. 10 lub 7 dni.

Kiedy warto odstawić cukier?

Odwyk cukrowy właściwie zawsze jest dobrym pomysłem, ponieważ prawdopodobnie każdy z nas zjada go zbyt dużo. Cukier w postaci białych kostek lub kryształków nie ma żadnych wartości odżywczych. To czyste, puste kalorie. Po zjedzeniu cukru poziom glukozy we krwi gwałtownie wzrasta, ale nie zapewnia energii na długo, ponieważ po wzroście następuje jego gwałtowny spadek – to moment, w którym po zjedzeniu kostki czekolady mamy ochotę na więce.

Jeśli nie wyobrażasz sobie dnia bez czekoladek, masz kłopoty z wagą albo po prostu czujesz się ciężko, przy tym kiepsko się wysypiasz i narzekasz na zły wygląd skóry, detoks cukrowy może przywrócić Ci lepsze samopoczucie! Detoks cukrowy jest też szczególnie polecany osobom, które mają podwyższony poziom cukru we krwi lub kłopoty z nawracającymi, uporczywymi infekcjami. Po np. 30 dniach bez cukru łatwiej będzie nam zmodyfikować swoje codzienne nawyki na zdrowsze i zminimalizować ilość słodkości, po którą sięgamy każdego dnia.

Dlaczego warto rzucić cukier? 4 powody

1. Spadek wagi: mniej spożywanego cukru oznacza mniejszy poziom insuliny, która jest hormonem umożliwiającym magazynowanie cukrów prostych w wątrobie. Dodatkowo wysoki poziom insuliny zwiększa uczucie głodu, przez łatwiej zjeść za dużo. Odstawienie cukru to dobry sposób na utratę kilku zbędnych kilogramów bez innych zmian w diecie.

2. Piękniejsza skóra: cukier powoduje szybsze starzenie się skóry oraz przyczynia się do powstawania wyprysków, zwłaszcza w dolnej części twarzy – wokół szczęki i ust.

3. Zdrowsze zęby jedząc dosładzane produkty, dostarczasz świetnej pożywki dla bakterii w jamie ustnej

4. Mniejsze ryzyko zapadania na choroby: spożywanie cukru przyczynia się do powstawania infekcji grzybiczych i sprzyja rozwojowi komórek nowotworowych.

Ile cukru możesz jeść?

Specjaliści zalecają, aby każdego dnia spożywać nie więcej niż 6 łyżeczek cukru

Unikaj słodzonych napojów i wysokoprzetworzonych dań oraz słodyczy. Po detoksie możesz włączyć w swój jadłospis naturalne słodziki, takie jak miód, syrop klonowy, stewia, ksylitol. Warto jednak pamiętać, że również one w nadmiarze nie wpływają na nas korzystnie.

Wsparcie dla łakomczuszków

Jeśli trudno Ci się oprzeć słodkościom, postaw na skuteczne hamowanie apetytu, dzięki któremu łatwiej będzie Ci dotrzymać postanowień. Garcinia Ultra 1000 to suplement diety w formie kapsułek, który zawiera specjalnie dobraną kompozycję naturalnych składników, w tym ekstrakt z zielonej kawy oraz owoców Garcinia CambogiaProgram Garcinia Ultra jest bardzo prosty: wystarczy wziąć jedną kapsułkę 30 minut przed posiłkiem i cieszyć się zwiększonym spalaniem tłuszczu oraz mniejszym apetytem, dzięki któremu łatwiej jest podejmować fit wybory!