Ćwiczysz? Zobacz, czy nie popełniasz tych błędów

Ćwiczysz? Zobacz, czy nie popełniasz tych błędów

17-07-2015 | Posted by Natalia

Podejmujesz decyzję, że zrzucisz parę kilogramów lub wymodelujesz swoje ciało. Następnie z entuzjazmem idziesz na pierwszy trening. Ćwiczysz dzielnie, z uśmiechem na twarzy, ale z czasem Twój zapał do pracy słabnie, bo nie widzisz rezultatów. Brzmi znajomo? Przyczyną mogą być błędy, które popełnia wiele osób rozpoczynających swoją przygodę z treningami. Poznaj je, aby ich uniknąć:

Same ćwiczenia kardio

Początkujący często spędzają zbyt wiele czasu na bieżni lub orbitreku, zapominając o treningu siłowym. To on zatrzymuje utratę mięśni, która rozpoczyna się u osób po 30. roku życia. Dodatkowo ćwiczenia z obciążeniem pomogą ci spalić kalorie i przyspieszą metabolizm.

Pośpiech przy powtórzeniach

Sprawdzanie szybkości każdego z powtórzeń może być męczące. Pamiętaj jednak, że szybkie tempo ćwiczeń pogarsza Twoje wyniki i zwiększa ciśnienie krwi. Wolne powtórzenia, zbliżone do skurczu mięśnia, pomogą Ci wykonać ćwiczenie dokładnie i zmaksymalizują efekt Twojej aktywności.

Rozciąganie mięśni przed treningiem

Nadmierne rozciąganie mięśni przed treningiem jest prostą drogą do kontuzji. To tak, jakby wrzucić kawałek gumy do zamrażarki i po wyjęciu próbować ją rozciągnąć. Trudne, prawda? Tak samo jest z naszymi mięśniami. Zostaw rozciąganie na koniec ćwiczeń, kiedy Twoje mięśnie będą bardziej elastyczne i rozgrzane.

Zbyt wiele przerw

Kiedy złapie Cię zadyszka lub poczujesz intensywne zmęczenie, możesz zrobić sobie chwilę przerwy. Nie oznacza to jednak, że co chwilę możesz pozwalać sobie na odpoczynek. Jest to niestety błąd, który popełnia wiele początkujących osób. Daj organizmowi czas, żeby się zmęczył i wypocił zbędne kalorie. Kontroluj też czas, który spędzasz na rozmowach z innymi ćwiczącymi, piciu wody czy łapaniu oddechu. Może Ci się wydawać, że trwało to chwilę, a w rzeczywistości upłynęło już kilka minut, przez które Twoje mięśnie zdążył już ostygnąć.

Zbyt dużo, zbyt szybko

Czasami spotyka nas też przeciwny problem. Nasz entuzjazm wymyka się spod kontroli i uzależniamy się od treningów. Chcemy wszystko robić szybciej i mocniej. Szybkie zwiększanie liczby oraz intensywności treningów to szok dla organizmu. Może to doprowadzić do przetrenowania, kontuzji, a nawet osłabienia układu nerwowego. Rób więc wszystko z głową. Najlepszy dla Ciebie będzie stopniowy rozwój intensywności i czasu Twoich ćwiczeń.

Zła forma ćwiczeń

Bez względu na to, co zaczynamy robić, powinnyśmy zacząć od lekcji dla osób początkujących. Tak samo jest z treningami. Warto na samym początku zwrócić się po pomoc do trenera personalnego, który pokaże Ci, jak prawidłowo ćwiczyć. Pomoże Ci to w zwiększeniu efektywności i uchroni Cię przed niechcianymi kontuzjami. Zamiast więc chaotycznie wypróbowywać wszystkie maszyny dostępne na siłowni, zaplanuj wcześniej swoje ćwiczenia, tak aby szybciej osiągnąć swój cel.

News Tags