Ćwiczenia, które możesz wykonać na kanapie

25-03-2020

Wszyscy więcej siedzimy teraz w domu... Sytuacja może być dla nas trudna, stresująca i przygnębiająca, co sprawia, że zajadamy stresy i coraz trudniej podnieść nam się z kanapy. Przychodzimy z pomocą!

Spędzamy w pozycji siedzącej jeszcze więcej czasu niż zazwyczaj - a to nie wpływa pozytywnie na nasze ciało! Zamiast cieszyć się pierwszymi promieniami wiosennego słońca łatwo popaść w marazm i przemęczenie.

Wiemy, że motywacja i wykrzesanie z siebie energii wymaga wyjątkowego wysiłku - dlatego przychodzimy z pomocą! Pamiętaj, że aby być aktywnym fizycznie, nie musisz chodzić na siłownię. Twój dom stał się teraz być może miejscem pracy i miejscem nauki - równie dobrze może stać się Twoją osobistą siłownią. Aktywność fizyczna to ważny element zdrowego stylu życia, konieczny dla zachowania sprawnego organizmu, również funkcji układu odpornościowego.

Dlatego aby Cię zainspirować przygotowaliśmy kilka nietypowych, ale skutecznych ćwiczeń fizycznych, które możesz wykonać w domu przy użyciu... kanapy!

Krzyżowanie nóg

Usiądź na brzegu kanapy z wyprostowanymi plecami, wyciągnij nogi przed siebie i utrzymaj tę pozycję. Krzyżuj nogi naprzemiennie (jedna nad drugą w poziomie) oraz podnoś je wyprostowane (naprzemiennie góra i dół). To ćwiczenie pomaga wyrzeźbić nogi i brzuch. Poza tym nie musisz daleko odchodzić od wygodnej kanapy!

Unoszenie nóg

Połóż się na plecach na kanapie z wyprostowanymi nogami. Unieś nogi na wysokość 7-8 cm i wyciągnij ręce nad głową. Przyciągaj ugięte kolana do klatki piersiowej i ramion, aby chwycić łydki. Wróć do pozycji wyjściowej i powtarzaj ćwiczenia do czasu, aż ci się nie znudzi.

Dynamiczne wyskoki

Ćwiczenie, które ma wpływ na cały organizm. Energicznym ruchem połóż się w pozycji do pompek. Następnie w podskoku przybliż nogi do klatki piersiowej, stale trzymając ręce na podłodze. Podskocz i unieś ręce nad głowę. Wróć do pozycji wyjściowej i powtórz ćwiczenie kilkakrotnie. Każda minuta tego ćwiczenia spali 10 kalorii.

Półmostek

Oprzyj stopy o boczne oparcie kanapy. Unieś biodra do góry, aby tworzyły jedną linię z tułowiem. Odciągnij barki od uszu, możesz zapleść dłonie w koszyczek. Następnie unoś kolejno jedną i drugą nogę.

Siadanie w równowadze

Stań przed kanapą tak, aby móc swobodnie na niej usiąść (ustaw się tyłem do siedzenia). Rozstaw stopy na szerokość bioder. Teraz wyprotuj kolano, unosząc nogę przed sobą i spróbuj płynnie usiąść. Następnie wstań, z uniesioną tą samą nogą. Możesz powtarzać w nieskończoność!