Chcesz schudnąć? Licz to zamiast kalorii

Chcesz schudnąć? Licz to zamiast kalorii

17-12-2014 | Posted by Natalia

Kiedy zaczynasz odchudzanie, pierwsze, co od razu przychodzi Ci na myśl, to liczenie kalorii. Badania dowiodły jednak, że aby schudnąć, trzeba

Dietetycy przyznają, że często osoby, które chcą schudnąć, obsesyjnie liczą każdą kalorię. Mniejszą uwagę zwracają przy tym na źródła tej energii (czy pochodzi ona z białek, tłuszczów, czy węglowodanów) oraz inne ważne rzeczy, które powinny mieć pod kontrolą. Poznaj 4 istotne statystyki, które również musisz mieć pod kontrolą:

  1. Ile treningów robisz tygodniowo. Najważniejsza jest regularność, dlatego postaraj się wybrać 3 dni w tygodniu, w które co najmniej godzinę poświęcisz na ćwiczenia.
  2. Ile godzin śpisz co noc. Sen jest jednym z najważniejszych czynników sprzyjających nie tylko regeneracji organizmu, lecz także pozwalających kontrolować poziom leptyny i greliny - hormonów odpowiedzialnych za uczucie głodu.
  3. Ile szklanek wody pijesz dziennie. Jeśli Twoje ciało nie jest odpowiednio nawodnione, Twój metabolizm zwalnia i trudniej jest Ci się pozbyć zbędnej tkanki tłuszczowej. Staraj się więc pić co najmniej 8 szklanek niegazowanej wody mineralnej dziennie. Jeśli chcesz nadać jej smak, dodaj kilka plasterków cytryny, ogórka lub parę listków mięty.
  4. Ile razy dziennie jesz świeże warzywa. Zawarty w nich błonnik, a także woda zapewniają na dłużej uczucie sytości i pomagają uniknąć spożywania niezdrowych produktów. Mówiąc prościej - dzięki warzywom unikniesz podjadania słodyczy, fast foodów i innych mocno przetworzonych przekąsek.

Jak widzisz, w skutecznym odchudzaniu jest sporo matematyki :) Ale to właśnie ona pomoże Ci mieć wszystko pod kontrolą i starannie zaplanować walkę ze zbędnymi kilogramami.

News Tags