Białko konopne- jak stosować i dlaczego warto je wprowadzić do swojego jadłospisu?

14-04-2017

Konopie są najbardziej wartościowym źródłem białka roślinnego. Posiadają komplet aminokwasów egzogennych, kwasów tłuszczowych (omega-3 i omega-6) oraz błonnika pokarmowego. Sprawdź dlaczego warto włączyć sproszkowane białko konopne do swojego codziennego jadłospisu. 


Jak pozyskuje się białko konopne? 

 Sproszkowane białko konopne powstaje w procesie tłoczenia nasion konopii, kiedy to olej zostaje odseparowany od substancji stałych. Powstaje wówczas pasta, która jest następnie suszona i mielona. Dzięki temu procesowi udaje się uzyskać odtłuszczone, skondensowane proteiny, które są łatwo przyswajalne i z powodzeniem mogą zastąpić białko pochodzenia zwierzęcego. 

 

Właściwości białka konopnego 

 Sproszkowane białko konopne stanowi idealne uzupełnienie jadłospisu wegetarian, wegan, a także wszystkich osób uprawiających sport- zarówno wyczynowo, jak i rekreacyjnie. Regularne spożywanie białka konopnego pomaga budować beztłuszczową masę mięśniową, wspomaga regenerację po wysiłku i zapobiega przetrenowaniu. Dziki wysokiej zawartości beta-alaniny, białko konopne może przyczyniać się do zwiększenia wydolności tlenowej, poprawy kurczliwości mięśni oraz zmniejszenia zmęczenia po treningu (neutralizuje kwas mlekowy gromadzący się w mięśniach). 

Sproszkowane białko konopne jest produktem roślinnym, pozyskiwanym z certyfikowanych surowców - nie zawiera glutenu, laktozy i GMO. 

 

Smak i zastosowanie 

 Białko konopne jest neutralne w smaku, dzięki czemu ma bardzo szerokie zastosowanie. Może być dodawane do wszelkiego rodzaju koktajli, owsianek, omletów, ciast i naleśników.

 

Wartość odżywcza w 100 g: 

Wartość energetyczna - 1587 kJ / 379 kcal

Tłuszcz - 11 g, w tym kwasy tłuszczowe nasycone - 1,7 g

Węglowodany - 10 g, w tym cukry - 2,1 g

Białko - 50 g

Sól - 0,05 g


Przepisy: 


Omlet z białkiem konopnym 

 

Składniki:

 

Serek wiejski odsączyć. Wymieszać z jajkiem i rozgniecionym bananem. Zmiksować, dodając pozostałe składniki: mąkę, białko, proszek do pieczenia i ksylitol. Wylać na patelnię posmarowaną olejem kokosowym, smażyć z dwóch stron.

 

Koktajl na wodzie kokosowej 

Składniki: 

Do pojemnika przekładamy jogurt naturalny, dodajemy borówki i białko konopne.

Dolewamy wodę kokosową i blendujemy wszystkie składniki.

Przelewamy do szklanek. Koktajl jest gotowy do spożycia.