Amarantus w dwóch odsłonach

10-05-2017

Amarantus zaliczany jest  do najzdrowszych pokarmów na świecie. Dzięki swoim wartościom odżywczym i wysokiej zawartości składników mineralnych jest szczególnie polecany weganom i wegetarianom, a także dzieciom i osobom narażonym na osteoporozę. Wyśmienicie smakuje zarówno jako składnik potraw wytrawnych, jak i słodkich. Nie masz pomysłu, jak wykorzystać ziarn amarantusa? Przedstawiamy dwa pyszne przepisy na amarantus w dwóch odsłonach. 


BEZGLUTENOWE  CZEKOLADOWE PLACKI Z ZIAREN AMARANTUSA 

Składniki:

  • 1/2 szklanki ziaren amarantusa;
  • szklanka wody;
  • 1/2 szklanki mąki kukurydzianej (można innej);
  • jajko;
  • 2 łyżki mleka roślinnego;
  • banan;
  • 1 łyżeczka kakao naturalnego 

 

Amarantus wypłucz i ugotuj w wodzie do miękkości – około 20 minut). Wystudzić. Dodać jajko, mąkę, mleko roślinne i rozgniecionego banan, łyżeczkę kakao i wymieszać. Jeśli uznasz, że ciasto jest za rzadkie, dodaj łyżkę mąki. Smaż na patelni teflonowej bez tłuszczu.

 

PASZTET WARZYWNY Z AMARANTUSEM 

Składniki:

▪100g ziaren amarantusa

▪200g soczewicy czerwonej

▪½ cukinii

▪2 marchewki

▪ząbek czosnku

▪oliwa z oliwek

▪2 jajka

▪kilka różyczek brokuła

▪łyżka mąki pełnoziarnistej

▪natka pietruszki, szczypiorek, zioła

 

Wykonanie:

Soczewicę i amarantus ugotuj według przepisu na opakowaniu – w osobnych garnkach. Warzywa umyj, obierz i ugotuj do miękkości. Po wystudzeniu, zblenduj wszystkie składniki. Na koniec dodaj jajka, zioła, przyprawy – wymieszaj i przełóż do keksówki wysmarowanej oliwą. Piecz w temperaturze 180*C około 50 minut.