7 sprawdzonych porad, jak uniknąć świątecznego obżarstwa

7 sprawdzonych porad, jak uniknąć świątecznego obżarstwa

21-12-2017

Pierogi, uszka, kapusta, barszcz, karp, kutia, makowiec i sernik to tylko niektóre pokusy, które czyhają na Ciebie podczas bożonarodzeniowego ucztowania. Ich sprzymierzeńcem jest ukochana ciocia, która czuwa, żeby talerz każdego gościa był cały czas pełen, oraz wujek co i raz wznoszący kolejne toasty. Jak uniknąć nadmiernego obżarstwa i oszczędzić swojej wątrobie cierpień? Przedstawiamy 7 prostych sposobów, które pomogą Tobie i Twojej wątrobie pozostać w dobrej formie podczas Świąt.

1. Umiar 

Umiar jest najlepszym lekarstwem na obżarstwo. Pamiętaj, że szósty kawałek ciasta smakuje dokładnie tak samo jak pierwszy, dlatego postaraj się poskromić wewnętrznego potwora-obżartucha i nie nakładaj sobie drugi raz tej samej potrawy. 

 

2. Tylko świąteczne potrawy 

Pamiętaj, że chipsy i gazowane napoje nie należą do tradycyjnych bożonarodzeniowych potraw, dlatego w tych dniach ich nie jemy. To samo dotyczy produktów, które lądują na Twoim talerzu w dni powszednie. Kromka chleba do sałatki? Zrezygnuj z niej, przecież zjedzona podczas wigilijnej kolacji będzie smakowała dokładnie tak samo, jak w każdy inny dzień roku.

 

3. Nie siedź za stołem 

Bywa, że całe świąteczne trzy dni spędzamy za stołem. To duży błąd! W miarę możliwości postaraj się wykorzystać bożonarodzeniowy czas aktywnie. Przed rodzinym obiadem wyjdź pobiegać, zabierz psa na spacer lub samemu udaj się na krótką przechadzkę. Wieczorem zaproponuj domownikom wspólną wycieczkę do miasta na starówkę. Jeżeli w rodzinie są dzieci, idź z nimi na sanki - z pewnością będą zachwycone! 

 

4. Dużo pij 

Podczas świąt zazwyczaj dużo pijemy… Niestety są to najczęściej napoje słodzone, gazowane lub wysokoprocentowe. Zmień wszystkie niezdrowe płyny na wodę mineralną lub ziołowe naprawy, a Twoja wątroba będzie Ci wdzięczna. 

 

5. Święta trwają TYLKO 3 dni 

Pamiętaj, że Boże Narodzenie nie trwa aż do Nowego Roku! Postaraj się wrócić do swoich nawyków już 27. grudnia. Nie musisz dojadać resztek ciasta i pierogów przez kolejny tydzień. 

 

6. Lżejsze zamienniki 

Nawet jeżeli nie Ty jesteś organizatorem Wigilii, możesz mieć wpływ na to, co znajdzie się na stole. Zaoferuj swoją pomoc w gotowaniu i przygotuj np. sałatkę jarzynową w wersji light. Gospodarz na  pewno będzie Ci wdzięczny, a Ty unikniesz przynajmniej kilkudziesięciu kalorii. 

 

7. Hepafar 

Może zdarzyć się, że nie dotrzymasz postanowienia i zjesz za dużo. Wtedy sięgnij po Hepafar. Twoja wątroba Ci za to podziękuje. 

 

Hepafar to suplement diety, w którym połączono opisywane w publikacjach naukowych składniki o korzystnym działaniu na funkcjonowanie wątroby. Kompleksowa formuła zawiera m.in. wyciąg z karczocha, fosfolipidy oraz witaminę E. 

Hepafar dedykowany jest osobom cierpiącym na dyskomfort trawienny oraz dbającym o prawidłową pracę wątroby.