6 sposobów na przyśpieszenie metabolizmu

05-03-2018

Z zazdrością patrzysz na osoby, które jedzą wszystko, na co mają ochotę, a ich waga nadal pozostaje taka sama? Czy zdarza Ci się mieć wrażenie, że już na sam widok ciastka przybywa Ci kolejnych centymetrów w biodrach? To nie żadna niesprawiedliwość świata, a kwestia metabolizmu danej osoby. Jest jednak dobra wiadomość – metabolizm można przyśpieszyć!

1. Jedz i odżywiaj organizm. Nie głódź się

Restrykcyjne, niskokaloryczne diety może i przynoszą efekt na początku. Ale nie tędy droga. Gdy dostarczasz bardzo mało pożywienia, organizmowi zapala się czerwona lampka. Zaczyna gromadzić zapasy ze wszystkiego, co jesz. Chce się w ten sposób zabezpieczyć na chude czasy… W ten sposób łatwo o przyrost tkanki tłuszczowej. Także metabolizm zwalnia. Dlatego jedz kilka mniejszych posiłków dziennie. Pamiętaj, że jabłko na podwieczorek to też posiłek

2. Pij herbatę i kawę

Faktycznie kofeina i inne substancje zawarte w kawie i zielonej herbacie przyśpieszają metabolizm i spalanie tkanki tłuszczowej. Potwierdzają to liczne badanie. Herbata zawiera mnóstwo polifenoli, antyoksydantów, które chronią przed wolnymi rodnikami. Nie traktuj jednak kawy jako rozwiązania, a raczej jako wsparcie do zróżnicowanej, zdrowej diety.

3. Nie bój się pikantnych potrwa

Pieprz kajeński i chilli powinny na stałe zagościć w Twojej kuchni. Kapsaicyna, która odpowiada na ostry smak chilli, doskonale podkręca metabolzim. Delikatnie podnosi temperaturę ciała, co sprawia, że spala się więcej kalorii.

4. Jedz więcej produktów białkowych

Żeby strawić białko, organizm spali więcej kalorii niż w przypadku trawienia węglowodanów. Białko w diecie chroni także przed utratą mięśni (co jest szczególnie istotne, jeśli się odchudzasz). Mięśnie natomiast spalają więcej kalorii niż tkanka tłuszczowa. Nawet w stanie spoczynku.

5. Pij więcej chłodnej wody

Gdy pijesz zimną wodę, organizm musi ją ogrzać do temperatury ciała i spala wtedy więcej kalorii. Pewne badania wykazały, że wypicie pół litra wody podwyższa metabolizm spoczynkowy o 10-30% przez następne pół godziny.

6. Postaw na relaks

Stres źle wpływa nie tylko na nasze samopoczucie. Organizm zatrzymuje więcej wody, a tkanka tłuszczowa staje się bardziej oporna. Poszukaj prostych metod dla siebie, które pozwolą Ci się zrelaksować. Idź na spacer, poczytaj książkę, weź kąpiel, spotkaj się ze znajomymi. Czasem pomaga skupić się na powolnym i głębokim oddechu. Spróbuj!

 

Gdy potrzebujesz dodatkowego wsparcia, sięgnij po Garcinia 1000 Ultra. Kompozycja sprawdzonych naturalnych substancji roślinnych Garcinia Cambogia i zielonej kawy została stworzona dla osób, które chcą zgubić zbędne kilogram i poprawić wygląd swojego ciała w zdrowy sposób.