6 powodów, dla których warto uprawiać poranny sport

6 powodów, dla których warto uprawiać poranny sport

21-01-2014 | Posted by Natalia

Czy jesteś także wśród tych, którzy chcą po prostu odpocząć w godzinach porannych? Znasz te poranki, gdy dzwoni budzik, ale nie możesz wstać z ciepłego łóżka? Następnie spieszysz się, spędzasz minuty na ubieranie się, myciu, szybkim śniadaniu i pędzisz do pracy.

Co, jeśli poranne wylegiwanie zamienilibyśmy na ćwiczenia sportowe? Zdaje się to trudne do wprowadzenia w życie, ale trud się opłaca, ponieważ ćwiczenie rano jest dobre dla spalania tłuszczu.

 

Zalety porannych ćwiczeń:

1. Przyspieszenie metabolizmu

Trening rano powoduje wzrost poziomu metabolizmu.

Oznacza to, że zużyjesz więcej energii, niż normalnie i to nie tylko w czasie treningu, ale również w kilka godzin po zakończeniu ćwiczeń. Badania wykazują, że poranne ćwiczenia stymulują metabolizm, a skutki tego mogą trwać do 24 godzin po treningu.

2. Utrata tkanki tłuszczowej

Ćwiczenia rano są dobre dla utraty tkanki tłuszczowej.

W godzinach porannych, kiedy wstajemy złoża glikogenu są puste, co oznacza, że mięśnie będą spalać przy pracy większą część wolnych kwasów tłuszczowych. Efekt ten może się utrzymywać do 12 godzin po treningu.

3. Dobry nastrój na początek dnia

Ćwiczenia stymulują uwalnianie endorfin (tzw. hormonów szczęścia), które mają pozytywny wpływ na nastrój. Ze względu na uprawianie sportu, stężenie hormonu szczęścia w organizmie utrzymuje się do ośmiu godzin.

4. Większa odporność na stres

Ćwiczenia rano napełnią nas energią i tlenem, za który najbardziej wdzięczny jest twój mózg. Pozwoli to na przebudzenie funkcji umysłowych, lepszą koncentrację i większą odporność na stres.

5. Rutynowy poranek

Jeśli planujesz wykonywać ćwiczenia rano, już wcześniej musisz wypełnić inne obowiązki, tylko wtedy masz szansę na regularność ćwiczeń. Na pewno znasz to: »ach, przecież mogę zrobić to popołudniu«. Niestety po pracy przychodzisz do domu, obiad, dzieci, prace domowe i dzień zleci zanim się obejrzysz, a na ćwiczenia znów zabrakło czasu.

Dlatego ćwiczenia rano to idealne rozwiązanie dla wszystkich, którzy najchętniej uprawialiby sport popołudniu, a wieczorem są na to zbyt zmęczeni. Niech ćwiczenia staną się nieodłączną częścią Twojego codziennego życia.

 6. Zaproś przyjaciela lub znajomego

Ćwiczenia we dwójkę są zawsze piękniejsze. Znajdź osobę, która będzie chciała przyłączyć się do porannego wysiłku. Jeśli zabraknie motywacji, to towarzystwo będzie idealną pomocą.

JAK ZACZĄĆ?

Na sport przeznacz przynajmniej 30 minut, a ćwiczenia powinny być od niskiej do średniej intensywności. Może to być:

• szybszy spacer z psem,

• łagodny jogging,

• nordic walking,

• chodzenie po schodach,

• jazda na rowerze,

• pływanie

• poranne przebudzenie z tańcem.

Gdy pogoda nie jest korzystna, nie  szukaj wymówek! W tym przypadku więcej uwagi poświęć dokładnej rozgrzewce. Możesz zrobić ćwiczenia tybetańskie lub ćwiczenia z jogi takie jak powitanie słońca*, poćwicz na piłce gimnastycznej lub poskacz na skakance.

I oczywiście nie zapomnij o uśmiechu i dobrym humorze, gdyż dzień poznaje się po poranku!

PS. Śledź naszego bloga oraz nasz fanpage na facebooku, a dowiesz się, jak można wykonywać ćwiczenia.

News Tags