5 trików, które pozwolą Ci schudnąć bez ćwiczeń i diety

18-06-2017

Wiadomo, że nie schudniemy, jeżeli nie podejmiemy żadnych działań, mogących umożliwić nam osiągnięcie tego celu. Nie oznacza to jednak, że koniecznie należy trzymać restrykcyjnej diety i planu treningowego, aby stracić kilka zbędnych kilogramów. Wystarczy, że komponując swój jadłospis, nauczysz się wybierać odpowiednie produkty. Kluczem od sukcesu jest jedzenie jak największej ilości pokarmów, które podnoszą naszą przemianę materii. Przecież to nie przypadek, że większość Azjatów cieszy się szczupłą sylwetką i zdrowiem! 


Nie rezygnuj z picia kawy! 

Dwie filiżanki kawy dziennie są dozwolone pod warunkiem, że nie przesadzasz z ilością cukru i mleka. Kofeina zawarta w kawie zwiększa termogenezę (zużycie energii na ogrzanie ciała), przyśpiesza metabolizm (szybsza przemiana kalorii w energię) i zmniejsza apetyt. Należy jednak pamiętać, że właściwa ilość snu jest konieczna dla utraty wagi, dlatego staraj się wypić ostatnią kawę conajmniej 6 godzin przed snem. 

 

Zdrowe źródło białka w każdym posiłku 

Dlaczego dostarczanie organizmowi protein jest takie ważne? Przede wszystkim, wysokobiałkowe produkty są wolniej trawione i przyswajane przez organizm, dlatego skuteczniej zaspokajają głód a nasze ciało zużywa przy tym więcej energii. Wiele osób podczas diet redukcyjnych ogranicza spożycie produktów pochodzenia zwierzęcego i zastępuje je warzywami, owocami i wyrobami pełnoziarnistymi. Jest to ogromny błąd! Jeżeli chcesz uniknąć napadów głodu, staraj się jeść jak najwięcej zdrowego białka - chudego mięsa drobiowego, ryb i roślin strączkowych. 

 

Dodaj życiu odrobimy pikantności 

Jeżeli lubisz pikantne potrawy to jesteś szczęściarzem. Kapsaicyna zawarta w papryczce chilli jest substancją, która wpływa na termogenezę i w znaczny sposób przyśpiesza przeminę materii. Dodawaj chilli do sosów, sałatek, zup i ciesz się wąską talią! 

 

 

Nie jedz z nudów! 

Jeżeli jesteś łasuchem i wolnym czasie lubisz podjadać, postaraj się, aby w Twoim domu nie było słodyczy, chipów lub innych niedozwolonych przekąsek. Ta drobna zmiana zminimalizuje praktycznie do zera ryzyko, że podczas oglądania filmu zjesz niepostrzeżenie całą paczkę ciasteczek. Zamiast śmieciowych produktów, dbaj, aby w Twoim domu było zawsze dużo świeżych owoców i warzyw. Marchew, ogórki, rzepa pocięte w cienkie paseczki, sprawdzą się idealnie, jako zdrowa przekąska. Jabłko pokrojone w plasterki i posmarowane masłem orzechowym będzie świetną alternatywą dla słodyczy - uważaj uzależnia! 

 

Śpij w chłodnym pomieszczeniu

Pamiętaj, aby zawsze przed snem przewietrzyć sypialnie i w miarę możliwości spać przy otwartym oknie. Ten nawyk nie tylko poprawi jakość snu, ale także przyśpieszy Twoją przemianę materii. Artykuł w magazynie `Obesity Reviews` podaje, że średnia temperatura w naszych sypialniach znacznie wzrosła na przestrzeni ostatnich dziesięcioleci. To niedobrze, gdyż spanie w zimnym pomieszczeniu zmusza nasze ciało do ogrzewania się, a co się z tym wiąże - do spalania kalorii.