5 sposobów na przyspieszenie metabolizmu na cały dzień

5 sposobów na przyspieszenie metabolizmu na cały dzień

06-02-2015 | Posted by Natalia

Często winą za zbędne kilogramy obarczmy zbyt wolny metabolizm. Bo łatwiej jest pogodzić się z tyciem i brakiem efektów odchudzania, jeśli uważamy, że odpowiada za to nasz metabolizm, na który nie mamy wpływu. Błąd!

Każdy z nas może przyspieszyć swój metabolizm. wystarczy zastosować kilka prostych sposobów i modyfikacji, dzięki którym nasze trawienie nabierze prędkości odrzutowca. Pomogą Ci w tym:

1. Wysiłek fizyczny: jest liderem w dopingowaniu organizmu w spalaniu tkanki tłuszczowej. Ale musisz pamiętać, że na efekty treningu ma również wpływ rodzaj wykonywanych ćwiczeń. Dla zapracowanych zalecamy 4-minutowy trening, który wykonacie nawet samodzielnie w domu: tabata.

2. Przyprawy: szczególnie te ostre i rozgrzewające potrafią przyspieszyć metabolizm nawet o 10%! Do wszystkich przygotowywanych dań staraj się dodawać chociaż jedną z wymienionych przypraw: imbir, ostrą paprykę lub papryczkę chili, cynamon, pieprz oraz curry.

3. Kwasy tłuszczowe omega 3: dodawane w diecie w odpowiednich proporcjach wcale nie powodują tycia! Wręcz przeciwnie - przyspieszają spalanie tkanki tłuszczowej, a dodatkowo opóźniają procesy starzenia. Tłuszcze te znajdziesz w łososiach, oliwie z oliwek, oleju lnianym, rzepakowym, siemieniu lnianym i orzechach włoskich.

4. Białko: zwiększona zawartość białka w codziennym menu skutecznie podkręca metabolizm. Pamiętaj jednak, że wszystko w nadmiarze szkodzi (białko w zbyt dużych ilościach zakwasza organizm, powoduje kłopoty z wypróżnianiem, o czym doskonale wiedzą wielbiciele słynnej diety Dukana). Najlepiej jest więc obliczyć, ile białka powinno się spożywać dziennie. Możesz zrobić to za pomocą wzoru, który znajdziesz pod tym linkiem.

5. Warzywno-owocowe koktajle: nic tak nie podkręca metabolizmu, jak poranna dawka witamin i błonnika pod postacią pożywnego koktajlu. Miksuj więc razem szpinak, seler naciowy, awokado, marchewkę, buraczki, sałatę lodową i inne warzywa z ulubionymi owocami: jabłkiem, ananasem, truskawkami, pomarańczami itd. Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z koktajlami, dodawaj na początku więcej owoców niż warzyw. Następnie stopniowo zwiększaj ilość tych drugich. Smacznego! :)

News Tags