5 śniadań, które pomogą Ci zwalczyć kaca

23-01-2014 | Posted by Natalia

Śniadanie jest uważane za najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Po zakrapianej imprezie dodatkowo zyskuje na znaczeniu i ma decydujący wpływ na powrót do formy.

Zestaw 1.

  • woda mineralna z wyciśniętą cytryną – nawodni i uzupełni braki witaminy C
  • jogurt naturalny z owocami leśnymi i musli – dostarczy witamin i potrzebnejglukozy oraz zapewni energię bez obciążania podrażnionego alkoholem żołądka

Zestaw 2.

  • napój izotoniczny – uzupełni brakujące elektrolity i dobrze nawodni organizm
  • koktajl owocowy (kefir zmiksowany z bananem, kiwi lub innymi owocami) – owoce dostarczą niezbędnych witamin i cukrów, a kefir przyspieszy ich wchłanianie
  • kilka kromek pełnoziarnistego pieczywa z miodem – dodadzą energii, a zawarta w miodzie fruktoza wspomoże przetwarzanie produktów przemiany alkoholu

Zestaw 3.

  • kawa lub herbata – kawa co prawda podniesie ciśnienie i pomoże wypełniać codzienne obowiązki, ale dodatkowo wypłucze magnez i odwodni. Lepszym rozwiązaniem będzie więc słaba herbata posłodzona miodem – nawodni organizm i podniesie poziom glukozy
  • jajecznica – zawarte w jajkach aminokwasy (głównie cysteina) korzystnie wpłyną na usuwanie toksycznych związków, na które w organizmie rozkładany jest alkohol
  • kilka kromek pełnoziarnistego pieczywa

Zestaw 4.

  • sok pomarańczowy (najlepiej świeżo wyciśnięty) – źródło witaminy C, pomoże także nawodnić organizm
  • twaróg chudy lub półtłusty – nie obciąży żołądka i wspomoże jego regenerację
  • jajko na twardo – dostarczy organizmowi cysteiny, koniecznej do detoksykacji
  • kilka kromek pieczywa pełnoziarnistego

Zestaw 5.

  • sok pomidorowy – szczególnie bogaty w potas i witaminy, wspomoże regenerację organizmu
  • rosół lub inna zupa – nie tylko nawodni, lecz także zadziała kojąco na podrażnioną alkoholem śluzówkę żołądka. Jest też świetnym rozwiązaniem, gdy stałe pokarmy wywołują nudności
News Tags