5 prostych trików odchudzających, o których nie miałeś pojęcia

5 prostych trików odchudzających, o których nie miałeś pojęcia

03-11-2017

Jeżeli zdecydowałeś się zawalczyć o lepsze ciało, z pewnością zapoznałeś się z podstawowymi wytycznymi diety odchudzającej. Jedz więcej warzyw, pij więcej wody, ogranicz spożycie kalorii, zacznij więcej się ruszać… Co możesz więcej zrobić? Będziesz zaskoczony!  

Każda osoba ma inny metabolizm, nawyki żywieniowe i cel, który chce osiągnąć. Z tego względu też proces odchudzania nie przebiega zawsze tak samo, jednak pewne zasady, których należy przestrzegać są uniwersalne. 

Poniżej przedstawiamy pięć niezwykle prostych trików, które sprawdzą się niezależnie od Twojej wagi startowej i wyznaczonego celu. 


Mniejszy talerz = mniejsza porcja 

Będziesz zaskoczony, jak wiele potrafi zmienić talerz! Do tej pory posiłki spożywałeś na dużych, białych talerzach? Prawdopodobnie dlatego jadłeś zbyt duże porcje! Jak potwierdzają naukowcy, wielkość talerza może mieć wpływ na ilość spożywanych kalorii. Zależność jest prosta: im większy talerz, tym większa porcja. Ta sama potrawa nałożona na mniejszy talerz, będzie wydawała się większa i dzięki temu oszukasz swój apetyt. 

 

Sałatka na lunch? 

Chcesz być fit, dlatego w czasie przerwy na lunch idziesz do baru sałatkowego. Czy wiedziałeś, że niewinnie wyglądająca porcja sałatki może mieć nawet 500 kalorii? Popularne sieciowe bary sałatkowe oferują ogromny wybór przeróżnych składników i sosów. Bardzo łatwo stracić głowę i uczynić ze swojego fit-lunchu prawdziwą bombę kaloryczną. 

Jeżeli chcesz zjeść zdrowy i pełnowartościowy posiłek zrezygnuj z dodatków takich jak : sosy na bazie majonezu, bekon, tłuste sery, grzanki z masłem czosnkowym, smażona cebula czy panierowany kurczak.

 

Usuń ze swojego otoczenia wszystkie pokusy 

Pierwszym krokiem, który powinieneś wykonać zaczynając dietę odchudzającą, jest usunięcie ze swojego otoczenia wszystkich produktów „zakazanych”. Usuń z szafek ulubione ciasteczka, kremy czekoladowe, chipsy, paluszki i inne przekąski. W zamrażalniku nie trzymaj pudełka swoich ulubionych lodów, a w lodówce słodkich mlecznych deserów. Dzięki temu, kiedy najdzie Cię ochota na coś słodkiego lub niezdrowego, nie będziesz miał nic takiego w zasięgu ręki. W najbardziej widocznych miejscach lodówki umieść warzywa i owoce, które będą Ci przypominać o zdrowym odżywianiu. 

 

Przed posiłkiem zjedz kilka orzechów włoskich 

Orzechy włoskie zjedzone przed posiłkiem pomogą oszukać Twój organizm. Tłuszcze w nich zawarte spowolnią trawienie, dzięki czemu uczucie sytości po posiłku utrzyma się dłużej.

 

Natka pietruszki i pikantne przyprawy

Jeżeli jesteś na diecie, sięgaj po pikantne potrawy. Dania przyprawione czosnkiem, pieprzem, papryczką chilli, w naturalny sposób podniosą  tempo Twojego metabolizmu. Natka pietruszki natomiast pozwoli Ci na dłużej zachować uczucie sytości po posiłku.