5 powodów, dla których warto biegać

21-01-2014 | Posted by Natalia

Bieganie jest jedną z tych aktywności, które dają najwięcej satysfakcji, a przy tym wymagają najmniejszych nakładów finansowych. Aby biegać, nie musisz mieć osobistego trenera, kupować drogiego karnetu ani specjalistycznego sprzętu.

Sport ten jest całkowicie darmowy i dostępny dla każdego. Niektórzy nie chcą jednak zaczynać, bo uważają, że jest monotonny lub zbyt trudny. Warto jednak spróbować, aby zmienić zdanie i pokochać tę aktywność fizyczną.

JOGGING

5 powodów, dla których warto biegać:

  1. Trening można rozpocząć w dowolnym miejscu i o dowolnej porze. Z łatwością uwzględnisz więc go w swoim napiętym planie dnia. Wszystko, czego potrzebujesz, to wygodne buty i strój, motywacja oraz bezpieczny teren do rozpoczęcia biegu.
  2. Zaletą biegania jest to, że odbywa się ono na świeżym powietrzu. W tym czasie można zapomnieć o codziennych kłopotach i wsłuchać się w swoje ciało. Jeśli zaplanujesz trening w pobliżu lasu, odetchniesz świeżym powietrzem, które oczyści ciało i umysł, a Ty w ten sposób zadbasz o swoje płuca.
  3. Biegać można samodzielnie lub w grupie. Jeśli znasz kogoś, kto uprawia lub chce uprawiać jogging, połączcie siły i zaplanujcie wspólne treningi – wtedy osoby towarzyskie łatwiej się zmotywują. Bieganie być może będzie wolniejsze z powodu rozmów, ale da więcej radości i satysfakcji.
  4. Możesz biec szybciej lub wolniej. Samodzielnie wyznaczasz tempo wysiłku fizycznego i dostosowujesz je do swoich możliwości. Zaledwie 20 minut wolnego biegu przyniesie dla Twojego ciała i ducha więcej korzyści niż długie godziny spędzone przed telewizorem.
  5. Dzięki bieganiu poprawisz swoją kondycję, dlatego szybko zapomnisz o zadyszce, jaką u Ciebie wywoływało wchodzenie po schodach. Oprócz lepszej kondycji dostarczysz też swojemu organizmowi więcej energii.

Bieganie daje wiele satysfakcji. Pozwala zapomnieć o ciężkim dniu w pracy, sprawdzić możliwości swojego ciała, a przy okazji również je wysmuklić. Nie musisz od razu zapisywać się na maraton, wystarczy zacząć od krótkich tras, a potem systematycznie zwiększać dystans, aby w końcu móc podziwiać swoje postępy.

News Tags